onsdag 28 april 2010

Nu saknar jag...

... en uteplats mer än någonsin.

Har haft trädgård fram till nov-08 när vi flyttade hit till vår lägenhet som är en slags mellanlandning. Jag och min sambo tyckte att det skulle bli skönt med en paus från alla måsten med hus och trädgård. Men nu börjar det kännas tomt, sambon t o m underhåller åt hyresvärden med skottning och sopning, han saknar nog att greja med sånt :)

Så nu söker jag/vi med ljus och lykta efter hus igen.


Den gamle fiskaren. Den här tavlan köpte jag på Erikshjälpen, mamma och pappa har en sån. Jag gillar den, tycker om ansiktet och uttrycket i det :)



Vår gosiga kisse kanske inte är en hon... ;) jag är inte helt övertygad, det är så svårt att bestämma pga all yvig päls.
Hon har hetat Signe fram till idag... men nu är det nog Sixten eller Simon som gäller :)



Kram Andi

9 kommentarer:

Unknown sa...

Haha...vår Winston är ju gravid.

Det är inte alltid så lätt med könsbestämning, speciellt om man inte har något att jämföra med. ;-)

Visst är det mycket jobb med ett hus men en lägenhet blir så instängt och speciellt under sommaren.

Nu finns det ju mellanting, alltså hus som inte har världens största trädgård eller är i enormt behov av renovering inomhus. Hoppas ni hittar något som passar.

Jag älskar förresten att titta på husannonser och leta hus, jag brukar tänka hur jag skulle möblera om jag bodde där. Knäppt va!? *hihi*

Hoppas ni får en mysig Valborg, vi har egen liten brasa som vi tänder om det inte regnar.

Kraaaaaam

Min Skattkammare sa...

Hallå!
Den där nya kärleken är alldeles bedårande söt....nästan så att hon vet om det..hi hi! Och vilken fin päls...
Det är en bo och villa mässa i Ervalla den 5-6 juni, där villor till salu och nya tomter erbjuds.
Du undrade om förklädesklänningen, den passar till 4-5 åringar.
Vi ses på kalaset! :o)
Ha en fin Valborg!
Kram Kicki

Felix sa...

Helt underbar liten lurvig kisse, vare sig det är en Signe eller Sixten... Och som smälter så fint in i din vita inredning! Underbart söt! Ser ut som en liten diva på sängen...

Vårhälsningar
Elisabet

Mormor S sa...

Jag råkade tala om för Mindi i går när hon ringde att jag hade erbjudit dig smörkärnan och grytan. Genast blev hon intresserad av grytan så nu får ni göra upp själva vem som skall ha den. Smörkärnan sa hon inget om så den är din om du vill ha den.
Vi skall ju gratta mindis yngsta dotter på måndag så jag kan ta med mig grejorna dit.
kram från Siv

Mindi sa...

Åh sötaste lilla kissen. :)

Cats Are Like Potato Chips, You Can't Have Just One

Härliga bilder du visar oss. :)

Fnissar lite åt P som både skottar och snöar fast ni bor i lägenhet... han är då för snäll!!!!

Kram kram
M I N D I

malin björling sa...

hej, kul att titta in på din blogg, verkligen fina foton - och din katt är ju helt underbar. Vi har en likadan tror vi fast 14 år gammal, turkisk angora, de är väldigt lika iallafall. Och han är fortfarande som en kattunge. Kram Malin

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Tack för din kik hos mig!

Oj, vad det spelar! Känner igen massor av vyer från dina bilder...men kan då rakt inte komma på vem du kan vara "in real life"...nyfiken så det förslår :-) Känner igen J:s hem...men åh! Ja, ja jag kikar in igen och hoppas på fler ledtrådar!

Ha en trevlig valborgshelg!
//L

Fröken Fräken sa...

Åh vilken fin stol! Ja, tänk att det är märkligt vad man kan börja sakna sådant som man trodde att man skulle bli glad över att få slippa.. hoppas att ni hittar något fint hus då!

Monkan sa...

Åh så söt hon/han är ! Vi hade en sån ullig vit med röda fläckar som vi tog för att avla på ( trots att det "bara" var en bondkatt) men tji fick vi när det efter ett tag visade sig vara en pojke. Häpp, blev kastrering istället!
ha det bra
mvh monika ( som hittade hit via Mindi)