tisdag 13 april 2010

Vilken tur...


...att det fanns en toalett efter vägen i söndags, jag var ju så kissnödig ;)

Tänk vad man kan hitta i skogen, eller efter skogskanten. Vi stannade till vid vägen in till Hitorp när vi var till Nora i söndags. Några meter in från vägen hittade vi denna! Lustigt ställe att göra sig av med förbrukat vitporslin.

Med tanke på förra inlägget om Folkparker så menade jag den gamla vid gamla kägelbanan, undrar hur längesedan det kan vara som den var i bruk.... på 40-50-talet???

Kram Andi

5 kommentarer:

lilla strandkulla sa...

Hej Hej, lycka till med tävlingarna. jag har aldrig vunnit något. Men någon gång ska väl bli den första. Kägelbanan är ju jättefin. Jag kommer ihåg den som barn när man leket där uppe. När jag var yngre så firade man alltid våren där uppe,, med brasa och sång på scenen. Något om själva kägelbanan vet jag ej..

Norregård sa...

Hej!!!
Kul att du vill vara med i min utlottning!!!

Jag blir så berörd av inlägget nedan om era vänner som inte längre finns hos Er!!! Så söta de är tillsammans;o) Visst är det jobbigt när de lämnar oss, men tänk vad mycket kärlek och glädje de ger oss!!!!

Kram Kram Malin

Mormor S sa...

Hej!! Jag börjar med att säga usch vilket fult skåp du har. Min mamma och pappa hade ett nästan likadant. Det är det som Mindi har nu. Dom hade också en buffé eller skänk som var likadan och jag tyckte att dom var gräsligt fula.
Hoppas att du inte blir arg nu. Tur att smaken är olika.

Vad gulligt med din hund och katt som satt bredvid varandra och som också låg på samma bädd. Det är kärlek det.

Det var så gulligt också när din lilla dotter var med de stora tjejerna och er när ni var nere på den stora staden.

Du hade också en jättefin termos du hittat på loppis. Du kanske vill ha min gamla smörkärna som jag inte vet var jag skall ha. Du får den alldeles gratis bara du tar hem den. Jag vet inte ur den ser ut invändigt men det går ju att undersöka. Det kanske kryper där.
Usch nu var jag otäck. Jag är sån ibland.
kram från Siv

Anonym sa...

Jag tycker i alla fall att skåpet är jätte fint och det tror jag att mamma också tycker innerst inne. ;)

Hoppas att du mår bättre i dag?

Kram kram
M I N D I

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vad tråkigt att någon bara dumpat en toalett mitt i skogen. Jag undrar hur de tänker? Tror de att porslin smälter? eller att det förvandlas till gräs???

Kram kram