fredag 23 april 2010

En ny kärlek...





... har vi fått i våra liv :)

En liten ullig vit sak med blå ögon :) Det var henne vi väntade på ;)

För en månad sedan ungefär så besökte jag ett katthem för att jag var intresserad av en katt som påminde så mycket om min forna Zorro.
Men han var allför skygg, hade växt upp i ett industriområde i vilt tillstånd innan de hittade honom.
Jag insåg direkt att det inte skulle funka med en 5-åring som inte har det fulla tålamodet med en skygg katt. Det skulle ha blivit för jobbigt för katten, dottern och mig... jag skulle ha varit konstant nervös.

Samtidigt fanns där en sån fin kattmamma med sina 5 ungar, som hade hittats i ett ödehus mitt i smällkalla januari. Där hade hon bott med sina ungar, kämpandes med att hålla de små vid liv.

Alla ungar var tingade utom en. Det var vår bäbis. De trodde hon var döv då hon är vit med blå ögon. Men icke, hon har inga fel på hörseln :) Nu lever hon om redan fast hon bara bott här i ett dygn lite drygt. Hängt i gardinerna, tuggat på antennkabeln och anfallit oss i sängen med alla klor ute och kurrar som en stor tiger ;) Behöver jag säga att hon är underbar? ;)
Nu känner jag hur fattig jag varit i alla år utan katt!!! Det är roligt och även sunt eftersom jag går ner i varv av att vara nära henne, jag blir lugn och avkopplad :) (trots allt bus;)
Bilderna är tagna imorse precis när jag vaknat, då var hon i full fart igen efter att hon börjat
känna sig lite trygg :)

Idag fyller min gudson 21 år!, som jag är moster till oxå.
Jag minns när han döptes, då jag höll om de små fötterna under dopklänningen och tänkte att en dag ska dessa små söta bli stora karlfötter som går omkring :) Det gick inte att få in i huvudet!!! :)
Men idag är en jättefin ung man!


Kram Andi

12 kommentarer:

Jennie sa...

God morgon!
Jag å ElvirA SITTER HÄR Å SÄGER I KÖR: åååhhhh VAD SÖT!
Det är mysigt med katt.....
Trevlig helg!
Hälsa familjen!
Kramar!!

Anonym sa...

gud vilken söt katt <3

//Lovisa

Unknown sa...

Grattis till den nya familjemedlemmen!

Hon ser verkligen ut att trivas *hihi*...fast jag ska väl inte skratta. Vet ju inte hur många vi får den här gången. En gång fick vi 7 kattungar, då var det liv och rörelse hemma.

Hon var i alla fall jättevacker med sin vita färg och tur att hon inte var döv i alla fall.

Hoppas ni har njutit av vårsolen. Jag och Musen har varit ute i trädgår'n i dag och pysslat.

Kram,
Maria

Anonym sa...

Åh vad söt!!! Det är så härligt med en katt! Barnen sitter och tittar och vill åka till er direkt! -"Snälla... ber de...
Klart vi måste när det passar er! Hade haft anledning igår om Cloetta hade varit öppet...

Stor kram P

Felix sa...

Åh, det var en söt lite kattunge! Vilket charmtroll! Och vad hon passar fint in i den vita inredningen... Hon smälter in helt och hållet. ;-) Det första fotot är helt underbart! Alldeles bedårande!

Jag ramlade in på din blogg av en händelse, via Min Skattkammare. Vilka fina bilder du tar!

Om du gillar katter är du välkommen att kika in på min (katts) blogg: http://tigerstassemarker.blogspot.com/
Vårhälsningar
Elisabet

Mindi sa...

Hi-hi... det första kortet är klockrent. ;)

Sååå fin kissen är och jag förstår att den lilla kissen( och även ni förståss!) myser där hemma. :)

Stor kram
M I N D I

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Fantastiskt söt katt, förstår att ni njuter av hennes sällskap!!
Kram Lotta
(Jag tog bort den förra kommentaren för jag valde fel identitet, såg lite konstigt ut...)

Anonym sa...

Sååå söt katt!!! Hon ser jättemysig ut... men vad heter hon?

Ha det gott!!

Mormor S sa...

Vilken fin liten katt ni har fått tag i. Han leker för fullt ser jag. Stackars kattmamman med sina ungar som fick ligga och frysa mitt i den kallaste vintern. Tur att det var någon som hittade dom.
Visst är det fint på kyrkberget med allt målat. Nej jag tycker att de har förstört det lilla huset men vad gör man. Man kanske kan sätta ut en vargfälla.
kram från Siv

Mormor S sa...

Du vill inte ha våran smörkärna då?
Det var allvar och jag menade det.
Jag har en järngryta med lock står på vinden. Den var så putsad och fin men jag hade den på trappen ett år så den blev rostig men det går kanske att göra något åt. Du får gärna ta den för jag vill inte ha den och här måste röjas.
hälsningar Siv

♥ cloudberrie ♥ sa...

Nämen åååå vad FIN vän du har fått!!! Sååååå söt!!!

STOR KRAM