lördag 10 april 2010

Hade tänkt mig...



...vit soffa och mörkt skåp i vardagsrummet inom snar framtid. Jag har pyntat på mitt skåp och klätt min gamla bruna fåtölj med lakan idag för att få en bild av hur det skulle kunna se ut. Jag gillar den skarpa kontrasten.
Kanske ska baxa in skåpet i vardagsrummet i alla fall...
(Jag märker själv hur nördig jag har blivit när jag fotar, jag ser nu att jag skulle ha vinklat fåtöljen mer emot mig och dragit ner bordet liiite så hela benet på skåpet blivit synligt ;)

Men man lär så länge man lever! :)


Idag tog vi oss en promenad upp till Kyrkberget, innan vi gick så fann vi lite vårtecken utanför hos oss :) Fast det var kallt ute, brrrr!



Väl däruppe på Kyrkberget så fick jag en våg av konstig nostalgi över mig. Fast jag själv aldrig upplevt dansen som var där en gång så kunde jag nästan ana hur det kändes då det begav sig. Känna doften av sommarnatt; cigarettrök, öl, bensinavgaser från "raggarbilarna" blandat med parfym från damerna, och nästan höra musiken och skrattet från människorna.
(Fast det kanske var så länge sedan så det inte ens fanns bilar???)

Vad vackert det måste ha varit däruppe då, vilken utsikt! Och så nära centrum, bara ett par "trappsteg" upp ovanför så var man ju framme. Tänk om det kunde få leva upp igen, vad mysigt det skulle vara :) Är det någon som vet hur det var och skulle vilja berätta? :)



Kram Andi

4 kommentarer:

Min Skattkammare sa...

Hej Andi!
Åhhh, så roligt det var att få en hälsning från dig!
Ja, visst är det viktigt hur vi bemöter varandra, det är ju egentligen så enkelt och man får dubbelt tillbaka......som nu! ;o)
Det är förskräckligt när omogna vuxna kränker barn, man kan se det någon gång, men det är svårt att hantera en sån situation utan att starta en konflikt.
Du måste säga vem du är nästa gång, och tänk så trevligt det vore att få en pratstund över en kopp kaffe sen i sommar.....om det inte är kö, förståss! ;o)
Ja.....tänk....raggartiden, hi hi!
Jag är ju en -59, så raggarkulturen fanns absolut kvar när jag var tonåring. Jag minns Arbogaraggarna....ooohh, när de kom till Frövi och parkerade sina vrålåk på gräsmattan i parken och muckade. Men Linderaggarna var snälla! Vi fick äran att åka med några nån gång på -70 talet! ;o)
Vilka vackra bilder du tar, och tänk att scillan blommar redan hos er, ni som bor norrut!
Nu måste jag länka till dig, även om bloggtiden är si och så, men vill ju hitta tillbaka! :o)
Ha en riktigt fin dag.....vilket väder!
Kram Kicki

lilla strandkulla sa...

Hej,, jag tycker du tar superfina bilder... jag tror det blir toppen snyggt med en vitsoffa till det mörka skåpet..kram

Designe sa...

Hej! Åh, va fint med det mörka skåpet mot det vita! Det är fint när det bryter av lite. Så härligt med lite vårblommor oxå! Hos mig är det för mkt snö än så länge. Haha..jag är oxå 40 och efter min löpning igår så har jag sååå mkt träningsvärk! :)
Tack för kommentaren hos mig så jag hittade hit! Kram :)

Anonym sa...

Ramarna på skåpet var väldigt uttrycksfulla tycker jag, fast de är tomma...Fint!
Du så himla länge sen var det inte som Lindeparken försvann, eller hm, ja det var väl ett tag sen men det finns nu levande personer som träffat sina kära o som jag fd kära där, fina minnen från ett tidigt åttiotal! Kram Lotta