lördag 1 maj 2010

Några kära ägodelar

Köpte dessa fat vid en keramikaffär strax utanför Kolsva för ca 10 år sedan. Jag tyckte de var så vackra med sina färgskiftningar. Använde dem mycket tillsammans med temuggar som jag oxå handlade där.
Sen blev de lite styvmoderligt behandlade av mig för några år sedan då jag plötsligt tyckte de var för klumpiga. Men nu har de fått komma fram igen b la som dekoration.




Denna bild andas nästan lite höst. Kanske inte precis det man vill känna nu ;)


På Valborgsmässoafton fick vi besök och då bakade jag den här kakan som jag fann receptet på här
Säger bara, testa den för den var supergod. Jag hade bara kanel hemma att smaksätta med men det vart så gott så :)

Kollade på Kvarteret Skatan ikväll, småroligt men jag tyckte det blev liiiite för tjatigt på nåt vis så jag gick hit och satte mig istället. Vad gjorde man innan datorn fick en sån stor plats i vardagen???, som den ju ändå har nuförtiden. I alla fall för mig ;)



Kram Andi

9 kommentarer:

Felix sa...

Hej!
Vad roligt att du hittade till min blogg! Hoppas att du tittar in flera gånger! Du kanske har besökt den samtidigt som jag har redigerat, annars vet jag inte varför det inte har fungerat att skicka kommentar...?

Tyckte väl att det såg ut som en liten prinsessa till katt ni hade! Ska bli roligt att följa henne mera...

Vårhälsningar
Elisabet

Unknown sa...

Ja, det är underbart att resa i jobbet och det blir ju inte mindre spännande av att få kartor med addresser tiil OddMolly-butiker man ska hitta åt Javabönan :-)

Huset vid ån sa...

Vilka underbara o inspirerande bilder du bjuder på...Riktigt Ögongodis! Ha en bra vecka! Kram Therese

Anonym sa...

Hade turen att få jobba med en av dina kära vänner idag o då saknade jag dig o Trollisarna så! Härlig sommarkänsla annars på bilden med trädgårdsstolen, man måste ju inte ha en trädgård för att få till det!
Kram Lotta

Huset vid ån sa...

Åhhh, Nu hade jag turen att få njuta av dina vackra bilder en gång till, tänk att äpplen kan vara så vackra o dekorativa! Ha en fortsatt trevlig vecka! Kram Therese

Unknown sa...

Åh vad jag blev sugen på kaka =)

Du har jättevackra bilder som vanligt.

Tallrikarna var jättefina och jag känner igen mig på din beskrivning. Ibland tröttnar man på något, lägger undan det och sen när man hittar det igen kan man helt plötsligt bli jätteglad och undra varför man la undan det.

Hoppas det går bra med den lilla söta missen!

Kramar,
Maria

Norregård sa...

Den där kakan ser sååååååå god ut!!! Alltid kul med recept;o)

Kram Malin

Unknown sa...

Hallå!

Jag har skickat en liten utmaning vidare till dig, välkommen till mig och titta vad det är. ;-)


Kram,
Maria

Anonym sa...

Jag testade att baka kakan, den var otroligt god! Kram Carina!