onsdag 5 maj 2010

Utmaning!

Vill klämma in ett stort Tack till alla ni som tittar in här och för era ord! Blir glad!


Blev så glad när jag fick en utmaning av Maria med bloggen Javabönan :)
Den består i att man ska visa sin 10:e bild ur sitt bildarkiv.

Lite pirrigt oxå för jag visste inte hur den skulle se ut, och när jag kollade så var det ju heller ingen smickrande bild direkt, hihi... men det kanske inte är meningen, det är ju det som är charmen, att se de första stapplande stegen i sin blogghistoria ;)
Bilden ovan är alltså min 10:e. Jag hade varit i Danmark och köpt med mig chokladpålägg hem. Jag är halvdansk och har varit mycket där i min barndom och hälsat på mormor och morfar och alla kusiner. Då minns jag att de ibland hade sån här pålägg som jag tyckte var hellyxigt, tänk att ha godis på mackan!!!? Kanske var det då jag lade grunden för en livslång kärlek till choklad :)~



Signe, för nu vet vi att det är en ;).. verkar trivas gott. Hon är ganska lugn för att vara en kattunge... men det blir väl mer liv i luckan när hon får en kompis :)


...för det har matte lovat att jag ska få, sa Signe :)

Wilmavovva har fått komma till min väns mamma som precis har gått i pension. Hon ville så gärna ta hand om henne. Det är vi så tacksamma för eftersom hon behöver att komma till någon med trädgård.
Nu kan Wilma ligga ute på sköna gräset och följa med sin nya matte till hennes sommarstuga. Jag vet att hon har hamnat hos den största djurvännen. Känns så bra, men lite konstigt oxå förstås. Men jag tänker på hennes bästa nu.

Jag skickar vidare utmaningen till:

Hoppas ni hänger på!




Kram Andi

13 kommentarer:

Malin sa...

hon är ljuvlig lilla Signe, en liten ulltuss. Kram Malin

Malin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Malin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Felix sa...

Åh, vilka härliga bilder på Signe! Lika bra att hon inte är så busig. Våran Tiger var inte stilla en sekund hela första året, annat än när han sov... Man fick fånga honom i flykten, lägga honom på rygg och klia magen, så somnade han nästan direkt. Busig, men ändå så snäll och go.

Katthälsningar
Elisabet

Jennie sa...

Det är verkligen något speciellt med kattungar!! Så ljuvlig!! Vad härligt att det löst sig så bra för Wilma. Har du träningsvärk idag?? Vi får på´t igen.... Kramar!

Huset vid ån sa...

Hej svejs! Tack för dina trevliga kommentarer inne hos mig. Vad roligt att du tänkte på mig med utmaningen....Då blir det att bläddra i bildarkivet! Fniss! Dina bilder är ljuvliga! Ha en fortsatt bra dag! Kram Therese

Designe sa...

Vilken underbar liten katt och så vackra bilder! Min katt heter oxå Signe!:) Kul att du kikade in hos mig så jag hittade hit! Kram :)

♥ cloudberrie ♥ sa...

Choklad pålägg ;) fniss vad roligt!

10:e, är det bland de man har i datan? eller bland de som jag lagt ut i bloggen?

KRAM från Eva

Huset vid ån sa...

Kikar in o önskar dig en trevlig lördagskväll! Här har det regnat o blåst hela dagen. Nästan som höst i luften, hoppas att du haft bättre väder....Kram Therese

Huset vid ån sa...

Hoppas att du hittade något fint i Ludvika....Ha en sköön söndag! Kram Therese

Unknown sa...

Choklad på smörgåsen....huuuu jag ryser tror jag ;-)

Signe är verkligen bedårande, så vit och fin. Klart Signe ska ha en vän, man kanske kan locka med någon från Gammelbo.

Jag tänker lägga ut bilder på kattungarna när de föds och sen ha ett återkommande inlägg varje vecka så man får se hur de växer.

Ja om det är mer än en, det vet man ju inte förstås men av magen att döma så blir det nog flera.

Jag har ingen aning om när det är dags men räknar med att de ska komma någon gång under maj månad.

Den blivande mamman finns på bild i det här inlägget. Hon är långhårig och svar/vit. Det är en jättelugn katt med perserinslag men pappan har jag ingen aning om vem det är.

Nu ska jag göra lite nytta här.

Hoppas ni får en fin vecka, märkligt att våren har kommit längre i Linde fast det bara skiljer 3 mil.

Kram,
Maria

Unknown sa...

Glömde så klart skicka med länken till katten. =)

http://javabonan.blogspot.com/2010/03/planer-for-helgen.html

Mormor S sa...

Hej! Vad roligt med din utmaning men mitt bildarkiv det är inte vad det skulle vara. Jag har lagt in två bilder i allafall som är strax i början.

Hur gick det med Järngrytan och och smörkärnan?

Kram från Siv