måndag 10 maj 2010

ZZZZZzzzzz....

... ursäkta mig men jag måste ha drabbats av den stora vårtröttheten :/ Man har ju hört talas om den men inte fattat riktigt vad den stod för men nu måste jag säga att jag tror jag vet. Jag kan ialla fall sova hur mycket som helst om jag får, inga problem! Och sen så gör det väl sitt till med förkylning oxå.
Kan denna vårtrötthet vara en mix av vitaminbrist, solbrist, järnbrist, näringsbrist, (äter nog för lite grönsaker) samt känslan av att äntligen kommer ljuset och då får man plötsligt lite panik; oj nu ska man ut ur sitt ide och umgås, grilla, sola och vara så tacksam för det!? Hm, jag vet inte ibland känner jag mig lite anti... men det brukar ju gå över. Det är väl den här tröttisperioden som speglar tankarna förstås ;)
Jag tycker ju såklart som alla andra att det är skönt med vår och sommar :)



Det är ett sådant gott sällskap man har av lilla Signe Signal, hon signalerar inte mycket men vi kan aldrig hålla oss från smeknamn här hos oss ;)



Lekte lite med denna bild, jag har avfärgat den lite, lagt på lite starkare kontrast och "suddat" den lite. Tänk vad skoj att man kan sitta och redigera sina egna bilder nuförtiden. Det är andra tider nu emot när man skickade iväg sin lilla filmrulle till framkallning :) Tänk vad lite man kunde påverka då!


Kram Andi

4 kommentarer:

Min Skattkammare sa...

Hej Andi!
Jag nog spelar oss våren och ljuset sina spratt! När det blev sommartid borde man ju ha blivit tröttare på morgonen och sova lite längre, men istället blev jag piggare på morgonen, men såsig i huvudet hela dagen istället. Lite får man väl sucka....;o)
Kanske därför jag glömde utmaningen....
Det är lite rörigt i skallen, men snart ska allt vara på plats....hoppas jag!
Ha det toppen i vårsolen!
Kram Kicki

Mindi sa...

Så söt hon är där hon sitter vid datorn. :) Måste få komma och kika snart innan hon har hunnit blivit stor kisse ju. ;)

Trötthet är hemskt!!!

Stoooor kram
M I N D I

Unknown sa...

Tråkigt med vårtrötthet, det hade jag tidigare i vår men nu är den som bortblåst och jag känner mig pigg som bara den. =)

Bilderna du tar och grejar med är verkligen fina. Jag önskar så att jag hade en roligare kamera än min tråkkamera, men det finns inte ekonomiskt utrymme.

Nu vet jag att det går att lära sig mer om min enkla kamera också men jag har inte tid nu när det börjar bli utetider.

Ha nu en mysig dag i solen!

Kram,
Maria

Huset vid ån sa...

Hej Andi! Tack för dina vänliga o positiva ord inne hos mig. Jag måste säga att du beskriver din vårtrötthet väldigt bra, jag känner verkligen igen mig. Just den här lyckan över att allt ska ske på våren, gör nästan att man blir psykiskt trött!Nu byter jag ämne...Fniss! Åh, Jag skulle så gärna vilja lära mig att greja så där med bilderna som du har gjort, men jag är ju så förbaskat oteknisk! Fniss... Men visst är det skillnad på att fota idag och för 10 år sen.....Hoppas att du snart får känna dig piggare! Många Kramar till dig! Therese