söndag 30 augusti 2009

En liten lampett...



... att lysa upp med i det begynnande höstmörkret har jag gjort :) Det var superlätt, tog ett fat, lite ståltråd och böjde till en upphängningsanordning som inte tåls att titta för nära på ;) och så en liten julgransljushållare som jag nöp fast i kanten och böjde till den lite, så Voaila! En lampett! Ja nu var ju detta inte min egen uppfinning. Jag hittade den på en blogg såklart :)


Nu kan man ju förstås göra en mycket finare än denna, t ex med ett fat utan repor men jag är ganska nöjd med min som lyste så fint på kvällen sedan :)

Ni har säkert sett hos Mindi vad hon har hittat :) Ett gratis bildprogram (Photoscape) som har dessa häftiga bildeffekter bl a. Jag ska leka lite mer med bilder där i när jag får chansen senare. Tack Mindi för tipset! :)
Madonnan på bilden shoppade jag hos; Anyhowe.se
I helgen har jag legat med värkande hals och feber, trist då det var tänkt att vi skulle åka till Parken Zoo i Eskilstuna. Men, men, nya tag nu och så får vi hoppas att vi får kika på lite vita tigrar nästa helg istället :)
Hoppas att ni som hälsar på mig här har haft det gott i helgen :)
Kram-Andi



3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej svejs!

Vilken fin lampett, du är minsann riktigt händig:)
Tråkigt att du varit sjuk, själv har jag haft en trevlig helg i stokholm. Ses i morgon, kram ak.

Mormor S sa...

Tack för ditt grattis. Roligt att du grattade mig.

Vad du är duktig som gjort en så fin lampett. Jag har nog inte tålamod och fantasi att göra så häftiga annorlunda saker. Jag ser mycket fint på alla bloggar jag tittar på men det blir bara det vanliga sen i allafall.

kram och hälsningar Siv

Anonym sa...

Hola Vännen! Du är verkligen kreativ! Vad fint:) Krya på er allihopa i sjukstugan. Puss å kram skumbanan! Ring om du behöver nått..... En tidning eller nå gott...J<3