lördag 22 augusti 2009

Lite plock...

... jag var hem till min Vän mindi och plockade rönnbär från hennes träd och gjorde lite kransar. (Inspiration från Vännen J! :)

Nu har Jotex gardinerna kommit upp i sovrummet. Ganska ok, känns lite tunt kanske men jag får se om jag vänjer mig eller så får de bytas...

Jag har drabbats av ett "Habegär" känner jag :/ Har nyss köpt denna coola lampa från Ikea. Sett den på flera bloggar och tycker den är så snygg, min sambo sa; Kommer du hem nu igen med en tandläkarlampa? :)
Har köpt en annan sort förut... :) Nåja den kostar ju inte skjortan liksom ;) Bilden är rejält oredigerad, med tanke på sladdarna ;)

Visade den här byrån förut. Så här blev den :) Den var grön med bruna lådfronter och plasthandtag alá 70-tal. Nu har den små vita "tuttar" från Ikea istället :)

Jo min VovvaWilma har en hudinfektion. Vi har nu startat en hudutredning. Blodprover är tagna och hennes njurar och lever är ok. Nu undrar vi om det kan vara foderallergi eller någon annan sorts allergi. Svar på det inom 10 dagar.
Behandlingen framöver nu: antibiotika, kortisontabletter, ögondroppar,viacutan i fodret och det mest krävande... shampoonering 2ggr/veckan med klorhexidinshampoo. Duscha är ju INTE en hit tycker Wilma... så hon lider av förnedring varje gång :( Men snart ska hennes klåda och stora fläckar utan päls vara dämpade... skönt! Lilla älsklingen :)


Ha det så gott alla Vänner!

Kram-Andi

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fin kransen blev. :)
Du är duktig!!!
Sånt där är jag verkligen urdålig på.... har inget tålamod. ;)

Tss.... skrattar åt sambons kommentar om lampan. ;)

Kramis
M I N D I

Ardisia sa...

Heej!
Välkommen till bloggvärlden :) Alltid kul med nya bloggisar!

Har skickat dig epost!

Kram Ardisia

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vad fint du har det hemma hos dig!
Jag tycker gardinerna ser ljuvliga ut. Och vad fin krans du pysslat!

Kram från Eva

Anonym sa...

Halloj!
Vad fint du fixat!
Vi kan väl ta en gemensam pysselkväll om vi inte e allför sega efter jobbet?
Kraaaam