söndag 2 augusti 2009

70-årskalaset...

...blev riktigt trevligt. Bäst var att mamma slapp allt sjå ikring mat och tårta. Vi var på en restaurang först och sen fortsatte vi till min moster där det hade ordnats tårta och kaffe :) Riktigt behaglig dag för mamma som man ju önskar när man fyller år :)

Ville visa denna tavla som min moster äger. Minns ej konstnärens namn.. Bloch nånting. Men den är STOR och ståtlig :)

När jag var liten så minns jag att jag tyckte den var lite otäck, kanske berodde på den allvarliga lille pojken och att den var så stor tavlan... Men idag tycker jag den är vacker :)


Detta snygga kuddfodral kommer från H&M Home, vart glatt överrraskad när jag kikade i den katalogen då det fanns mycket fint :)



Vilken lycka! Lillan hittade en bok på Coop för 25 kr... Jordgubbslisa! Man kan t o m fästa små magneter i den som kom med :)


Min syster kom med ett par kassar barnböcker efter sina barn som hon undrade om jag ville ärva.. hittade denna söta bok med sånger av Alice Tegnér :)

Köpte detta söta kakfat på Panduro!

Har inte förens nu känt för att läsa något men så såg jag den här boken och slog till eftersom jag är nyfiken på denna man :)
Från det ena till det andra... tänkte på vad en vän sa mig... "Jag har sett i din blogg att du har haft fullt upp... "
Ja, när man läser bloggar så ser det verkligen ut så, men i själva verket så kanske man inte har haft så mycket... det blir liksom bara att se så ut i bloggen med bilder som skiftar om olika saker och texter. Intressant :)
Vink Vink Kompis, om du läser ;)
Jag har mest varit hemma i sommar. Tänkte väl ta en tur till Kolmården men annars får det bli lugnt.








Kram Andi

5 kommentarer:

Trollmor sa...

Vad roligt att det blev ett lyckat firande. Jag förstår att det blev uppskattat, just att själv få slippa allt ståhej kring fixandet är guld värt. Nu var det ju bara att njuta :-)
En så söt sångbok.
Vinkevink, ser att du är på väg mot mina trakter ;-)
Kram Trollmor

Mormor S sa...

Vad skönt för din mamma att det blev lugnt och behagligt på födelsedagen. Det är det bästa om det får vara så.

Jag vet inte hur jag skall göra med katterna. Det är inte lätt att låta bli att ge dom mat men dom kan ju gå hem och äta. Dom har ju bara 25-50 meter hem. Dom verkar trivas bra här.

Har du köpt en Bratz till din lilla dotter? Jag kan göra några klänningar till henne om du vill ha.
Jag brukar sälja ibland på Tradera men just nu har jag inga ute på auktion.

Mindi sa...

Vilket fint kakfat!!! :)
Är det JORDGUBBAR du har liggandes på det??? Har du sytt själv?
Jag fick ett så fint kakfat av Eva som hon köpte på Indiska i Göteborg till mig. :)

Kramis
M I N D I

Anonym sa...

Hej min vän!
En vecka kvar, sen drar det igång!

Roligt med kalas för mamma Mu! Åh vilken tavla, fantastisk! Jag gillar kudden från HM...... Du visar så mycket fint!
För mig är det lite hustvätt å fönsterputsning som gäller.....mindre kul, men det blir fint!
Många kramar J<3

Mindi sa...

Godmorgon kära vän. :)
Kikade in och skulle säga åt dig att uppdatera. ;) Skoooojar bara men jag väntar spänt på nytt inlägg. :)

I dag blir det sol igen och vi håller tummar och tår för en riktigt varm och solig dag i morgon också... eller hur? ;)

Kramis
M I N D I