söndag 23 augusti 2009

Fler loppisfynd...

... gjorde jag idag. Tavlan passar bra till tösens rum med ängeln som vakar över de små barnen som ska gå över en farlig bro, så fin tycker jag :) (Klicka på bilden om du vill se den större)
En kopparblomkruka som man knappt ser under all rönnbär som jag stoppat i, hittade jag också. Ett par gamla örngott och en fin liten duk. Sen ett par småflaskor med stativ och en fin ljusstake.
Fatet som skymtar ska jag göra en liten lampett utav om jag lyckas :)

Skön söndag önskas dig!

Kram Andi

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Kompis!

Vilka fina saker du fått tag på!! Min Mormor har en likadan tavla, jättefin, med lite tur kanske den flyttar hem till mej:-) Det var kul att ses idag, nya tag i morgon!
Kram,kram A-K.

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vad roligt att hitta fynd!
Jag har samma motiv på en tavla :) Min mormor hade en sån brevid sin säng & jag sökte den tavlan med ljus och lykta tills svärmor kom med en hon köpt en dag :) Den är så hoppfull tycker jag, kärleksfull.
Vilken lycka att hitta såna fina örngott!
Kram från Eva

Mindi sa...

Så fint!
Alltså jag kan inte få den där tavlan ur huvudet... någon nära har den eller har haft den men VEM? Jag undrar om det inte var min mormor ändå som hade den? Måste be mamma kika i din blogg och tala om om det var så!

Tack för i går!!!! :) Tack för fina presenter till Lovisa!

Kram
MINDI

Anonym sa...

*Hihi*, vad roligt att alla ni tre säger att era mormödrar har eller kanske har tavlan :) Jag är jätteglad över den. Den är SÅ fin :)
/Kramis-Andi

Fotograferande Maria sa...

Hej! en sån tavla fick jag av en tant nät jag var liten. Den hängde i en fururam vid min säng. Så fin!! Gillar verkligen din nya lampa! Kram Maria