söndag 26 juli 2009

Loppis, loppis, loppis...


Hittade så fina äkta gamla vykort för 10 kr styck!!!

Ett par karaffer till!

Mjölkkanna och sockerskål

... och så en auktion hann jag och min Vän J klämma igår på några timmar :) Vi började med att besöka Kvarnboden där jag fyndade en fin soppterrin som det var rea på. Vidare till Smultrongården , fika i den mysiga trädgården :) Efteråt så hälsade vi på Min skattkammare och där hittade jag en söt lykta som jag vet precis vart jag ska ha :)
När vi skulle gå på auktion så öppnade sig himlens portar och det kändes mindre inspirerande att stå och trängas där med paraplyer stickandes i huvudet på varann ;) Vi drog därifrån men kändes oss supernöjda med det vi hittat för dagen :)
Det är så spännande att åka runt och besöka alla olika loppisar, man är liksom på en "upptäcksfärd", där man aldrig vet vad som döljer sig bland alla pinaler... kanske just den grejen som man så gärna ville ha! ;)

Stor kram & tack för igår J!
Tack för alla tips också! :)


Kram Andi

6 kommentarer:

Mormor S sa...

Vilka fina platser du besökt. Jag har inte ens hört talas om dom fast jag inte bor så långt ifrån.
Jättefina saker har du hittat också. Du gillar gamla saker ser jag. Ja det är roligt med omväxling. Du är duktig med att pyssla och göra fint.
Ha en trevlig och bra söndag.
Kram Siv

Anonym sa...

Vad roligt det låter!!!!! :)
Vilka jätte fina kort.... jag förstår att du är jätte glad för dem. :) Vår shopping i dag gick inte så bra... som du ju vet. ;)
Ha-ha. ;D

Kramis
M I N D I

Trollmor sa...

Vilken trevlig runda ni har varit ute på.
Även resan till Cloetta såg tilltalande ut, kanske ska lura iväg mannen för jag blev plötsligt så sugen på Pops ;-)
Tack för dina ord hos mig, de värmde ska du veta.
Stor kram Trollmor

Mindi sa...

Jag sparar en HELLO KITTY kaka till dig och lilla A. :)

Kramis
M I N D I

Anonym sa...

Åh! tack själv! Det var verkligen supertrevligt! Idag har jag varit på lek och buslandet tillsammans med heeeela örebro´län1 Hjälp vad folk! Kramar! J<3

Våglyckan sa...

Vilken söt liten blogg och vilka fina fynd du har gjort. Kikar säkert in här igen :-)
kram från mig
/maria