fredag 10 juli 2009

Dalarna


Mamma & Moster har varit och besökt Carl och Karin Larssons hem i Sundborn. Mycket vackert och fint att se. Jag blir lite sugen att åka dit. Innan de vände hemåt så handlade de knäckebröd i Gagnef som jag också fick :)


Gotti :)


Några rosor som jag fick med hem från mammas trädgård


Eftersom jag snöat in på den gammeldags stilen, i köket i alla fall, så hade jag tänkt mig ett hyllband på min hylla. Jag fick denna som mamma hade hittat i Leksand. Hm, jag ville ju ha vitt, tänkte jag först. Men när jag kom hem och testade så såg det ganska okej ut ändå :) Eller vad tycker ni?


Nu verkar det som mamma vill att jag ska läsa ;) Jag fick detta söta bokmärke av henne. Det är visst en Ottillia Adelberg, barnboksförfattare och konstnär som skapat dessa vackra bokstäver. Hon levde samtidigt som makarna Carl & Karin Larsson. Tycker man kan se på stilen att den påminner om Carl Larssons måleri. Kanske de influenserades av varandra? De umgicks i alla fall på den tiden :)

Kram Andi

5 kommentarer:

Mormor S sa...

Det var ett jättefint hyllband du har fått.
Carl-Larssongården har jag varit till en gång. Det var en resa genom jobbet. Det var så fint där och roligt att se hur dom hade haft det.
kram mormor s

Trollmor sa...

Mycket trevliga ut-på-tur-presenter du fick av din snälla mor :-)
Jag tycker hyllbandet är gladfint i rött.
Önskar dig en skön söndag,
kram Trollmor

Mindi sa...

Jätte mysiga kort. :) Vad fina saker du fick av din mamma.
Nu blev jag himla sugen på att åka dit en sväng i sommar. :) Ska vi ta en tur kanske? ;)

Hoppas att ni kunde sova ordentligt sen i natt?

Bamse kram
M I N D I

♥ cloudberrie ♥ sa...

Jag gillar Carl Larsson gården och har varit där. Rekomenderas! Helst om man gillar att fota.

Kantbandet tycker jag var gulligt! Du ser ut att ha det så mysigt hemma hos dig!

Kram från Eva

Mindi sa...

Nej då, vem behöver åka till LIDINGÖ när internet finns? ;)
Hur bar man sig åt förr när inte datorn och nätet fanns? ;D

I dag skiner solen... underbart. :) Vad hittar ni på? Vi ska en sväng till min farfar!

Kramis
M I N D I