torsdag 29 december 2011

Torsdag


Vilket "vinter" väder vi har här i våra trakter. Idag regnar och blåser det, att tända ljus är ett måste. Katterna sover och jag och dotra pysslar med vårt. Hon har tydligen gjort ett kontor säger hon nu, jag är bjuden in att titta på några beställningar. Men man får också lussebullar därinne lockar hon med.


Signe ligger gärna på näverkofferten. Som ett litet smycke hon är, med en lite sur uppsyn. Matte älskar att snosa på tassarna som är så tjocka och goa, men det är bara på nåder man får det. Mitt gullegryn.

Helgen har varit lugn och skön. Jag har varit sjuk strax innan jul med feber och ont i magen. Bihåleinflammation har jag också som flammar upp emellanåt. Så jag har inte orkat gjort så mycket. Igår blev jag bjuden på fika av en gammal vän på ett litet kafé i vår lilla stad, det var mysigt.

Annars så sysslar jag med att sänka axlarna och andas lugnt ;)


*Kram*

3 kommentarer:

Felix sa...

Det är minsann inget uteväder som lockar! Idag har det varit mörkt, regnat och stormat för tredje gången den här veckan. Vi var utan ström tjugo minuter mitt på dagen...

Jag har hostat den senaste månaden, så det är ganska slöa dagar för återhämtning här med.

Hon är så söt lilla Signefröken! Förstår att du vill gosa med henne! Här delar Tiger och jag säng mest varenda natt. ;-) Jag får kattabstinens och svårt att sova när han någon natt väljer en annan sovplats...

Önskar dig ett Gott Nytt År!
Elisabet

Mormor S sa...

Jag tittar in och önskar dig Gott Nytt År.

Roligt att du tyckte in filten jag har gjort.

Vilken fin och gullig katt du har.
Vi har en vit katt vi också.

Kramar från Siv

Mormor S sa...

Lite felskrivningar får du räkna med när det är från mig. Jag har kvar i huvudet de inställningar som var när jobbade för många år sedan och skrev på skrivmaskin hela dagarna.

Hälsningar igen från Siv