måndag 19 december 2011

På pricken...


... ett år sedan tillbaka idag så gjorde jag ett inlägg med den här bilden. Jag hade köpt en amaryllislök en månad tidigare och drivit upp den, och jag var mäkta stolt över det minns jag ;) Etiketten gör förstås det hela se ut som en köpeblomma men de låg lösa att ta med när jag köpte löken.
Det kanske är omöjligt att misslyckas med amaryllis?, de verkar tåliga och växer med beslutsamhet. Jag har en i år också men den har inte hunnit lika långt ännu, och den köpte jag som blomma.


Inatt kom det äntligen lite snö. Det blev mycket mysigare och skönare ute tycker jag.



*Kram*

1 kommentar:

Villa Björkebo sa...

Jag studsade just upp och ner över att min amaryllis nu slagit ut, lagom till jul och allt! Har aldrig provat plantera en lök, men kanske nästa jul.

Ha det gott!
Hoppas det fungerar bra med pinnarna.
/ L