fredag 9 december 2011

Livet...


... handlar just nu om sjukdomar, jobb, lämning, hämtning, tandisbesök, leka, inte leka, sångkör och diverse ;)
Igår var A hos tandhygeinist och tandläkare för att kolla sitt bett. Hon var så himla nervös och ängslig inför besöket men tack vare superproffsiga och gulliga tandhygeinisten Linda så gick det som en dans.
A tyckte t o m det var roligt. Halleluja för så fina människor som bemöter barnen på ett lugnt och pedagogiskt sätt som hon gjorde. Se sånna snygga brillor hon fick låna när hon stördes av starka lampan ;) Det är service det :)


Tips på enkelt pyssel med barn!
*En glasburk
*Lim
*En tallrik
*Strösocker
*Pensel


Stryk på lim med pensel...


Rulla glasburken i strösockret som du hällt ut på tallriken.
Tada!, du har nu skapat en frostig söt ljuslykta :)
Sätt förstås om du vill ett band runtom, det har dock inte vi gjort än :P



I tisdags så hade jag bakat Leilas chokladwhoopies som jag tog med och bjöd mina fina arbetskamrater på. Tycker de sliter och står i så de kan behöva all uppmuntran, detta var mitt lilla bidrag till det :)

Men jag måste tyvärr säga att på bilden så påminner de om nåt som jag får plocka upp efter min fyrbenta trogne vän ;D


Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

hallöj,glömde ju att säga att dom vart ju jättgoa,dina whoppies,tacka för att vi fick smaka,ses i morrn,kram madde

Anonym sa...

Åh, vad gulligt! Nu blev jag så rörd att jag nästan började lipa. Tack för alla fina ord.
Kram Tandhygienisten