måndag 2 januari 2012

*1/1- 2012*


Nu har det ju faktiskt blivit den 2:a januari redan. Datorn "hängde" sig medan jag höll på med inlägget på em. I fredags såg det som bekant ut såhär ute, ingen snö. Men väl sol som lyste så på min bleka nos.


Älskar gamla hus. Är det nån som vet vad det varit i denna länga? Någon gammal köpbod kanske?


Men så på nyårsdagen så såg man flingor falla ner, äntligen :)


Det gällde att skynda sig ut så man hann känna på det vita, kyrkberget på dagen och kyrkbacken på kvällen blev det.


Wilma fyller snart 12 år. En aktningsvärd ålder på en schäferdam :) Men som jag sagt tidigare så har hon sitt valpsinne i behåll.

Jag måste erkänna att jag tycker det är himla skönt att helgerna snart är över. Nu har vi Trettondagsafton kvar men den känns bara lagom.
Vill tillbaka till vardagslunken. Fast det är ju förstås även skönt att vara ledig och kolla film och bara softa.
Imorgon ska jag till en gammal vän och softa lite mer, vi ska kolla film och äta godis. Och babbla förstås ;)

Följer Stjärnorna på slottet, igår så var det Christer Lindarws dag. Han hade bl a bjudit in en professor som betonade vikten i att "göra ingenting", för då rensar hjärnan och reparerar osv. Det var bra att höra ;) Viktigt att bara vara som sagt.


*God fortsättning*
 

1 kommentar:

Felix sa...

Önskar dig en God fortsättning på det nya året! Fina bilder! Det blev betydligt vintrigare med snön, men nu ska den visst regna bort igen...

Januarihälsningar
Elisabet