onsdag 25 januari 2012

Längtar lite...

...tillbaka till sommaren 2007.
Då var allt så lätt....

Tänk vad sommaren kan locka...


Och tänk vad tiden går, då hade jag en liten tulta med korta ben,


nuförtiden har hon ganska långa, och de sparkas ibland i sömnen ;)
Den här bilden har hennes moster tagit från sommaren 2011, den är kul :)


Den här bilden har hennes moster också tagit när hon bodde några nätter där i somras. Varje morgon skulle de mata fåren som gick längs Göta kanal.

Jag har ju börjat min kurs, och den är väldigt rolig och lärorik. Jag läser Retorik A på universitetet. Om ni undrar vad det är så tror jag att jag kan säga att vi lär oss att på olika sätt använda symboler att tilltala och övertyga varandra. Symbolerna kan t. ex. vara både ord, gester, bilder och formspråk.
Igår hade vi gruppabete på 4 personer och jag skrattade så jag var helt slut när jag kom hem sen. Vi ska redovisa vårt arbete på fredag. Vi har fått en text som vi ska läsa upp och vi har utformat den som en liten scen. Ja och det vi ska säga är bara gallimatias, för det viktiga i övningen är att träna på actio, alltså vår kroppsspråk.

Idag ska jag dyka ner i litteraturen och sedan ska jag även träffa min vän Mindi :)



Ha en fin dag! :)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag sa ju att det är kul att plugga, jag skrattade mig igenom 3,5 år på Högskolan Dalarna. =)


Visst växer de små fort, det går faktiskt för fort ibland. Vackra bilder har du i alla fall som minnen.

Ha nu en mysig dag!

Kraaaaaaaaam

Mormor S sa...

Hej

Mormor S sa...

Hej igen. Jag fick datorfel just när jag skulle skriva till dig. Jag tog fram sopborsten och borstade på tangenterna och nu går det ett tag.

Jag skulle bara kommentera att de små barnen de blir stora i ett huj.
Föräldrarna blir äldre och mormor och morfar blir jättegamla.

Hur har det gått med vitaminerna? Har du blivit något piggare. Vad var det för sort du köpte och var köpte du dem.

Ha en bra kväll och hälsa alla.
Kramar från Siv