lördag 21 januari 2012

Om jag bara fick en...



... sådan här... då... skulle nog a l l t bli s å mycket bättre...

Och om jag bara fick en- 

 sådan HÄR, ja DÅ skulle det bli ändå bättre ...

För att inte tala om en-

 

sådan h ä r ny soffklädsel, ja dåååååååååå skulle livet te sig fulländat***

fast...

ändå...

men...

ungefär som Henrik Schyffert säger...

Det spelar ingen roll hur mycket man rustar, köper och gör om,

det blir likadant igen i alla fall.

Jag håller med, jag är som honom, jag kan falla omedvetet in i tron att OM vi byter golv till ett fint nytt i granit så kommer vi oftare att äta frukost tillsammans här hemma.

Eller-

Om jag river en vägg, Ja då kommer vi att vilja spela mer sällskapsspel!

Allt sagt med en stor portion ironi förstås, men som når fram till mig på ett härligt komiskt vis.

Men Schyffert säger också att detta inte är att förakta för det är ändå något gott med detta, det är ett sätt av oss "trendängsliga" att ändå vilja och ett medel att försöka att komma varandra närmare.

Vi har ju inte samma faror idag, vi behöver inte oroa oss för svält eller krig som gjorde att familjer höll ihop förr.

Vi har helt enkelt mycket mer tid och valmöjligheter nu.
(även om det inte känns som det kanske;)

Fast den här insikten kommer förstås inte få mig att INTE köpa saker och ändra på ting,
 men jag gillar den här reflektionen i alla fall och tar till mig den i lagom dos och kommer att försöka få mig att tänka mer på vad jag egentligen vill ibland ;)


*Kram*

2 kommentarer:

Mindi sa...

Hehe. ;)

Eller att flytta köket till andra sidan huset. ;)
*retas*

Stor kram

andi sa...

Hihi, ja och lägga golv mitt i natten för att hinna färdigt till 30-årsfesten, det var tider det ;)

Kram