söndag 22 januari 2012

Nygammal bild


Godmiddag!
Provar lite varianter av ramar på mina bilder. Denna var ganska ok, men jag skulle vilja ha en sådan med lite mer skugga bakom. Använder mig av Photoscape, den är enkel men jag börjar nästan intressera mig för lite mer avancerade program. Frågan är om jag har tid och tålamod till att lära mig. Då tänker jag på Photoshop.
Någon som har erfarenhet?

I gårkväll till idag vi haft våra vänners dotter på besök som har sovit över. Det har varit så mysigt. Men man ser inte så mycket av tjejerna, de har haft mycket att göra, lekt djur/djurägare, kollat film, ätit godis, spelat dataspel, lekt bio, spelat nintendo, mm, mm... ;)

Nu ska vi skjutsa hem henne och ruska liv i päronen som har förlustat sig på lördagen ;)


Kram***


1 kommentar:

Unknown sa...

Vackra bilder kan man visa hur många gånger som helst! ;-)

Jag kör Photoshop, en gammal svensk version. Törs inte ändra för då fattar jag väl inget. Jag kan långt ifrån alla funktioner men provar mig fram om det är något jag vill göra, det händer dock inte så ofta att jag tar mig tid.

Mitt råd är helt enkelt, prova dig fram. Jag tycker nog inte det är ett särskilt svårt program, värre tyckte jag Adobes ritprogram var. Jag har till och med glömt namnet. *hehe*

Plugga är jättekul, du kommer inte att ångra dig. En helt ny värld ligger där ute och du kommer att få nya vänner och må bra av att du märker att det inte är någon konst att lära sig nya saker.

Lycka till vännen!

Kraaaaaaam

Hör av dig om du vill fika någon dag.