söndag 6 juni 2010

Längesedan...


...jag gjorde ett inlägg. Jag har väl liksom en del andra, fått en släng av "bloggtorka" ;)
Idag har vi varit hos mor och far och fikat på vår nationaldag. Om jag ska vara helt ärlig så hade nog denna dag gått mig helt förbi om inte mor hade uppmärksammat den.
Sambon hjälpte pappa att byta altantak också, så det var mer därför vi befann oss där. Men det är ju alltid trevligt att ha en anledning till att fira något. Fast jag känner att jag har firat lite väl mycket på sistone, ähum... mycket fika har det blivit.

Det roligaste var ändå att jag och min barndomsvän Mindi som oxå har vuxit upp på samma ställe tog en promenad läng minnenas väg med våra barn och tittade på vår gamla skola. Knepigt att gå där mellan skolhusväggarna där vi sprang som barn. Känns som det var i ett annat liv. Så gammal har man blivit alltså.
Träffade även mormorS som är så duktig på att virka och sticka. Hon har nyss virkat en superduperfin Hello Kitty! Kolla här
Mina kattungar växer och är till en stor glädje här hemma för oss. De har så goa personligheter, Signe är cool och Elis lite mer "spattig", hoppar till lätt om det kommer ett plötligt ljud.

Annars så är det lite av allt möjligt som sker. Lite sommarfest här och lite "ut med arbetskollegor på mat innan man går på semester" där, osv, ja ni vet.


Fyndade en kruka med fot på loppis igår, passade bra till min murgröna.


Nu börjar mitt loppissug igen, det är ju en perfekt sommarsyssla, eller hur? ;)

Den här lampetten hittade jag på erikshjälpen dock.


Syréner, syréner... denna underbart doftande. Minner om barndomens skolavslutningar. Den här mjölkkannan är också loppisfynd.


Det verkar som om Signe tror att hon är en hund, för hon ligger på golvet utsträckt som en jämt och sover ;) Jag är lite rädd för att råka trampa på henne när det är kväll och lite skumt.


Jag hittade en fin ursäkt för att köpa choklad när jag var på Ica. Om man handlar av Cloettas bröllopsserie så bidrar man till kronprinsessparets bröllpsstiftelse vars syfte är att motverka utanförskap och främja för god hälsa bland barn och ungdomar. För en sådan god anledning kunde jag ju inte låta bli ;)

Nu har jag snart semester, är det inte klokt vad tiden går fort? Minns fortfarande när den kalla snörika vintern höll oss i sitt grepp. Men nu är det ett minne blott!

Ha en fin vecka!

Kram Andi

6 kommentarer:

Huset vid ån sa...

Hej Andi! Hoppas allt är bra med dig. Visst är det härligt att sommaren närmar sig med stormsteg. Vad skönt för dig med semester, hoppas att du får det bra och att det blir många dagar med solsken. Som vanligt bjuder du på fina o inspirerande bilder, en fröjd för ögat.....Må så gott! Många SommarKramar Therese

Unknown sa...

Åh vad kul med nytt inlägg! =)

Här är det också lite bloggtorka men det beror mer på att jag inte har tid att sitta vid datorn när det är så fint väder.

Smarrigt fika där hos din mamma, kul med flaggan...här förflöt dagen utan att någon tänkte på att det var Nationaldagen. Det känns kanske mer om man är ledig i fall den infaller på en vardag.

Sen hade hon minsann fyndat på loppis också vilket då raskt påminner mig om att jag borde öppna min egen loppis. Jag har ju fyndat lite väl mycket på loppis genom åren och måste bli av med en del.

Härligt att vädret fortsätter att vara vackert, nu har jag bara pyttelite till att så i landet.

Önskar dig en underbar vecka!

Kraaaaaaaam

Mormor S sa...

Det var roligt att se dig och dottern igår. Jag trodde nästan att ni gått i ide.
Tack för reklamen för min Hello Kitty. Det är roligt att du tycker den är fin.
Vilka fina loppisfynd du gjort.
Ha det bra
Kram från Siv

Mindi sa...

Åh vilken fin bild från fikat hemma hos din mamma och pappa. :) Men visst har de en annan trappa mot när vi var små??? Kände inte riktigt igen mig. :)

Visst var det mysigt att få besöka vår gamla skola. :) Så synd att jag glömde kameran...

Stor kram
M I N D I

Mindi sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Fika kan man aldrig få för mycket av! :-)

Trevlig loppisfynd, jag hoppas att göra några i sommar, men väntar på semester först...det ingår ju liksom!

Ha en mysig söndag!
//Lina