måndag 21 juni 2010

1:a semesterdagen


Den har jag tillbringat mestadels i vågrät position. Vaknade med en jobbig huvudvärk som tog musten ur mig innan jag ens börjat dagen :/
Antagligen en fin blandning av pollenallergi och lite bihåleinflammation. Sådana här dár är så tråkiga :(


Bilden visar en bukett min syster satte ihop i en oasis i en fin gammal glasskål på fot i igår när vi skulle överraska mamma och pappa när de kom hem från sin resa.
Tyvärr ser man inte ordentligt skålen. Blommorna var nästan de samma som mamma hade för 50 år sedan på sin bröllopsdag,
sånär som på några gröna blad och så var det nog blåklint mamma hade. Dessa blå som är på bilden vet jag inte vad de heter, är det någon som vet?
Jag plockade prästkragarna i Norrsviken med livet som insats ;) Stod FÖRE en kraftig kurva men på den vägen kör de flesta som galningar så det spelar ingen roll, men det gick bra.
Med en riktig allergiattack kom jag tillbaka till mina föräldrars hem med prästkragarna och min väntande syster och moster. Min syster hade fixat rosorna, det vart i alla fall vackert tillslut :)


Mina kära fyrfota vänner far fram som stormvindar omkring mig. Är de inte bakom mig så är de mitt framför mig, helst då på tangentbordet :)


Hoppas jag känner mig piggare imorn.
Och hoppas att ni känner er pigga!



Kram Andi

6 kommentarer:

Unknown sa...

Tack för inlägget...Ja, Havfruen är på världsutställningen i Shanghai och har för tillfället ersatts av en stor tv-skärm som direktsänder bilder av lilla havfuens äventyr på andra sidan jordklotet...

Hoppas du får en dejlig semester som dansken skulle sagt..

Mr Odd Molly

Anonym sa...

Tänk så överraskade de måste ha blivit och så fint ni gjorde för dem. :) Mysigt!

Hoppas att du snart blir piggare... det brukar ta några dagar att varva ned när man får sin semester. I dag har jag haft en riiiktigt skön och slö dag. Fler sånna tack. ;)

Kram kram
M I N D I

Unknown sa...

Vilken vacker bukett och som vanligt har du knäppt en underbar bild, fotografering är verkligen din grej. =)

Tråkigt att känna sig hängig när det är semester men är inte det lite typiskt när man slappnar av.

Vila dig nu så att du blir snabbt frisk och kan njuta av semestern.

Kraaaam,
Maria

Trollmor sa...

Vilken ljuvlig bukett som väntade dina föräldrar!
Hoppas att du känner dig bättre nu så att du får njuta av semestern.
Önskar dig en fin midsommar.
Kram Trollmor

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vilken sommarfin bukett! Förstår att de blev glada. Du gör dina foton så snygga!

Hoppas du får vara frisk hela semestern och njuta av varje sekund :)

Ha en toppenfin Midsommar!

STOR kram från Eva

lilla strandkulla sa...

Hej å hallå..hoppas du har det bra i sommarvärmen...du visar så fina bilder som vanligt..Jag har lekt lite med min blogg så att mina bilder både på sidan och högst upp försvann..jag får väl åtgärda det någon regning dag..nu ska jag njuta av solen och värmen...hoppas du är piggare nu..kram till dig!!!!