söndag 27 juni 2010

Vattenmelon och glass


... är gott i värmen :)
Idag kom sambon hem med en vattenmelon som vägde över 4,5 kilo. Säkert inte den största i världshistorien men den största som vi har köpt tror jag :)



Segt värre idag, jag gör i stort sett "inkentinken" och sambon kollar på fotboll. Katterna sover och hunden med. Men jag hör nu någon som ropar; "är det någon som kommer och hälsar på?!" Dottern är på sitt rum och leker och har säkert dukat upp till fika nu :)



Svar: Snabel-a ;)



Kram Andi

7 kommentarer:

Mindi sa...

Nä men vad duktig du är på att uppdatera. :) SKOJ!!!
Woaw vilken melon!!!

Vad är det för söt glass som har sånna roliga glasspinnar? :)

Kram kram
M I N D I

Felix sa...

Melon är verkligen gott i sommarvärmen. Melon, jordgubbar och glass hör till midsommar hos oss. Fast midsommartårtan i förra inlägget såg väldigt god ut också...

Hoppas ni har haft en fin midsommar! Här har det varit fantastiskt väder!

Sommarhälsningar
Elisabet

Mormor S sa...

Vilken stor melon. Nu får ni äta melon morgon, midddag och kväll.
Jag har aldrig provat melon och glass men det måste jag nog göra. Jag är en glassoman och melon är gott.

OBS! Idag är jag uppe före tuppen!!
Det måste vara stort fel på mig idag.

Kram från Siv

Jennie sa...

Hahaha! vilken stooooor!
Det är skönt att tillåta sig själv att göra inkentinken. Nu har jag semester å det känns så skönt! Fast jag tänker på jobbet stundom, men, men, ska försöka låta bli!
Nu njuter vi om sommaren!
Stor kram!

Pixi sa...

melon är ju så uppfriskande o fullt med votaminer o antioxidanter!perfekt frukt!!=)

Unknown sa...

Hallå vännen!

Nu är jag tillbaka, var är du? ;-)

Hoppas det är bra!

Kramar

Unknown sa...

Andi lilla vän, hur går det med jobb/skola och annat?

Skickar lite kramar från Gammelbo.