torsdag 24 juni 2010

Glad Midsommar!

Hoppas att det fina vädret håller sig kvar över helgen :)

Idag har jag tagit det lugnt, det tar lite tid att varva ner när man går på semester. Det verkar som huvudet inte har fattat eller är det kroppen? I alla fall så måste jag verkligen säga till mig själv att jag inte behöver "stå givakt", på morgonen.


Den här fina orchidén fick fick jag av alla barnen på mitt jobb.
Jag ska nämligen sluta där och börja på en annan förskola. Jag kände nu efter 7 år så var det dags att flytta på sig och få nya intryck.
Jag har älskat att jobba med de barnen jag lämnar och lärt mig så mycket men jag kände att jag behövde miljöombyte nu. Det ska bli så spännande att se hur det blir. Min tanke är oxå att känna efter i höst om jag vill vidareutbilda mig, kanske till något helt annat än förskollärare. Självklart kommer jag oxå att sakna mina arbetskamrater som jag lämnar... snyft... men vi kommer ju alltid att ha varandra kvar på ett eller annat sätt tror jag :)



Titta vilken fin fågelholk jag köpte igår på Lågprisvaruhuset i Nora! Precis en sån som jag ville ha! :) Var hos en vän och blivande arbetskamrat i våras, hon hade en liknande som hennes sambo hade snickrat ihop. Den var så himla fin tyckte jag där den hängde i hennes äppelträd. Då tänkte jag att en sån vill jag oxå ha när jag får en trädgård igen :) Så när jag hittade den här så var jag tvungen att köpa den FAST jag inte har en trädgård ;)



Längtar till min blivande trädgård ;)



Elis längtar säkert oxå dit ;) Fast han vet inte vad trädgård är för nåt... han är ju innekatt än så länge. Men så fort vi hittar något så får han vara både ute och inne. Här vi bor nu är det lite för mycket bilar.
Här ligger han gärna och svalkar sig vid köksfönstret.



En vit pion som doftar så gott har jag satt in i mitt kök.



Har ni sett... små röda strimmor i bladen :)



Lilla sötaste nallen har tappat sin ena arm och den andra är påväg att falla. Den har dottern fått av sin mormor, jag tycker den är så söt.
Hm, jag som inte är något duktig på att sy får väl ändå prova fästa dem igen.
Önska mig lycka till ;)



Med denna bild som är från ett köpt vykort, önskar jag återigen er en fin midsommarafton!



Kram Andi

7 kommentarer:

Unknown sa...

Haha Andi...Fredriks kommentar var bara:

- What's in it for me?

Mycket härliga bilder som vanligt. Den där vita pionen med en röd strimma i hade jag i min trädgård när jag bodde i Dalarna.

Tänker plantera en sån här i Gammelbo också men än så länge kommer trädgården i andra hand så att säga.

Hoppas du får en underbar Midsommar och hoppas du snart får din trädgård. ;-)

Stor kram,
Maria

Mormor S sa...

Jag önskar dig och familjen trevlig midsommar också.
Vilken fin pion du tagit in. Jag måste bara gå ut och kolla om jag har någon att ta in. Vi fick en pion av Mindi för många år sen och den växer och blommar utan skötsel.
Lycka till med ditt nya jobb. Det är alltid bra att flytta på sig ibland.

Kram från Siv

Jennie sa...

En skön midsommar önskar jag er oxå! <3
Å som jag sagt, kanske hundra gånger förut, så kommer jag att sakna dig så ofantligt mycket på jobbet! Dina blivande kollegor är lyckostar som får dig till kollega!
Men vi träffas ju ändå! ;)
Stor kram

Mindi sa...

Åh vilka vackra kort!!!!!!!!!

Lilla ELIS är ju bara för ljuvlig... ha det är Signe också. :) Hittade ni på Elis sen? Var var han?

Så vacker pion!!!!!!! Vi plockade lite prästkragar på vägen hem nu... i morgon är de säkert bortplockade överallt. ;)

Kram kram
M I N D I

Mindi sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mindi sa...

MEN det är Signe också skulle jag skriva. :))

carina sa...

Jag har inte riktigt tagit in att du ska sluta hos oss, det märks nog i höst när du inte dyker upp, kommer att sakna dig jåttemycket!!! Men vi ses, vi måste träffas snart!!! Kramis Carina