tisdag 9 november 2010

Konstigt nog...



...hade jag energi till att baka i eftermiddag. Jag har varit så trött den sista tiden så allt sådant har varit uteslutet. Men idag så bara fanns motvationen OCH energin. Det sistnämnda är det som tryter mest hos mig. Det vart bullar och mjuk pepparkaka.



Snön kom ju också, som jag längtade efter! :) Kanske var det den som gav en extra boost?!

I kväll var jag och dottern ute och rastade både oss två och Wilma. A kastade sig i snön, (det som fanns ;) och gjorde snöänglar förstås. Och så envisades hon med att göra en liten snögubbe medan jag och Wilma stod huttrandes lagom intresserade och tittade på. (Jag vet, en väldigt bra mamma, förskollärare till på köpet ;)

Plötsligt såg jag en kvinna! Ser ni henne... alltså i snögubben? :)

Då vaknade mina livsandar och det vart bråttom hem att hämta kameran med A upprepandes efter att; "Vi måste hitta stenar till ögon!"

"Javisst!, sa jag... fast det enda jag hade i huvet var att hinna tillbaka innan någon mopedåkande ungdom hade kört på "konstverket" eller någon annans hund kissat på den ;D

Vi hann i alla fall. Jag fotade och A förvandlade den vackra bysten till någon slags snöhund.

Sen gick vi hem och åt hamburgare.




Kram

5 kommentarer:

Felix sa...

Konstigt nog blir man precis som barnen glada åt den första snön... Fast jag tyckte annars mest att det var jobbigt väglag till och från jobbet.

Läcker snökvinna du lyckats fånga på bild! Och söt bild på Signe i tidigare inlägg!

Ser att du har ändrat om lite på bloggen också sedan jag kollade sist. Kände knappt igen mig... ;-)

Snöiga hälsningar
Elisabet

Unknown sa...

Go kväller!

Även jag har noterat förändringar =)

Faktum är att jag också ser kvinnan, tur att det inte är något rorschachtest. ;-)

Här har de skottat på eftermiddagen och jag har målat på väggarna, bildbevis i bloggen så småningom.

Härligt att du har fått energi, kunde få av mig annars för jag har massor. *jiiiiiihaaaa*

Kraaaaaaaaaam

Anonym sa...

Ja det var tur för oss att du hade bakat o att du är så gullig o delar med dig till oss andra.Du är så bra, synd att vi inte ses mer på dagarna, men bättre än inget, kramelikram! Lotta

Anonym sa...

Värsta vita damen, glömde jag skriva, vad fin men lite kuslig, verkligen en snöskulptur!
Kram Lotta

n o r d i n g å r d e n sa...

Mmm en bit av den kakan hade jag tacksamt tagit emot nu! Din dotters lingonkrans gillade jag, naivt stilren, helt modern!

När jag förminskar mina bilder- vilket är nödvändigt, annars tar utrymmet i bloggen fort slut, tex fr 4 MB till runt 150 KB då brukar jag i samma program- som heter "Faststone" - infoga min bloggadress på bilderna.

Många bilder har jag ingen text på, och en del bilder du ser i bloggen är gamla, därför har de inte det av det anledningen, och ibland förminskar jag andra bilder i samma veve, då blir det heller ingen text på dem, men många skriver i sina bloggar att folk får låna bilderna om de frågar osv men alla får norpa mina bilder, utan att fråga, bara de länkar till min blogg, dvs uppger källan, och om de "snor" min bild så har jag i af försökt markera vem som äger den:)

Långt svar på kort fråga... Mari.