söndag 14 november 2010

I målartagen

När jag var på Åhléns sist så köpte jag ett diskställ i trä. Sådana man hade förr, var det i början på nittiotalet tro? I alla fall så ville jag ha ett igen. Hade kollat efter dem på Ikea men det fanns inte. Gissa vad jag hittade på Ikea ett par veckor senare efter att jag köpt denna på Åhléns?, jo en hel pall med trädiskställ!!! Dessutom 30 spänn billigare :( Min vanliga "tur", hmmm...
I allafall så målade jag den vit och vart nöjd, tänkte först olja in den så att den skulle se lite gammal ut men den fick bli vit istället. Jag är inte så säker på att den håller sig vit men ett tag i alla fall :)


Idag har vi firat min pappa och efter middagen så lånade jag pappas garage till att spraymåla en lampa som jag har köpt på loppis. Den ska jag visa sen, nu hänger den på tork där. Svart blev färgen! :)

Inte nog med det, väl hemma så satt jag och laddade i soffan på att måla ett skåp. Så nu har jag grundmålat det, och sitter med fönstret på vid gavel. Jag känner mig lite hejsan i huvet efter dagens projekt ;D



Kram

3 kommentarer:

lilla strandkulla sa...

Härligt med lite målning!!
Diskstället ser fint ut..kommer ihåg att jag hade ett sånt förr!!
ser fram emot att få se mer resultat från din målning!!

kram

Anonym sa...

Det kan va skönt att känna sig lite hejsan i huvudet en söndagskväll! ;) Du är så kreativ och inspirerande!
Ha en bra vecka!
Kramar! J <3

Unknown sa...

Nämen, värst vad du får mycket gjort...jag är också i målartagen men de senaste dagarna har det varit fullt upp med annat.

Men nu ska jag sätta igång igen och måla det sista i stora rummet och fortsätta in i biblioteket.

Diskstället blev jättefin, jag har ett litet sånt där som Esme ska få i lekstugan sen. Det är kvar sen Johanna var liten och hade en lekstuga där vi bodde då.

Ha det nu mysigt till veckan och jag ser fram emot att se din svarta lampa, nyfiken som jag är. ;-)

Kraaaaaaam