fredag 1 oktober 2010

Tittade in...


... på Erikshjälpen igår, jag är ju på jakt efter ett nytt soffbord.
Köpte detta skrivbord som jag tänkte kapa benen på men sen kom jag på att min flicka behöver ett skrivbord så den får nog tjäna som det istället.

Har börjat att ta bort fanéren på luckorna, men vet inte hur jag ska göra med skivan uppå. Det blir ju inte bra om jag tar bort den, i så fall måste jag ersätta den med en annan.
Är den nån som har en idé?
Jakten på ett soffbord går vidare i alla fall...


Kram Andi

6 kommentarer:

Felix sa...

Är det inte Sigvard Bernadottes mönster Virrvarr? Ser så ut av vad jag ser. Det är ju modernt igen! Behåll tycker jag!

Hösthälsningar
Elisabet

Anonym sa...

Tiger - Vet inte, jag trodde det hette Perstorp?
Jo, lite coolt är det men jag har redan skalat av lådfronterna, bordskivan är orörd. Funderar nu på om jag ska måla den.

Kram
Andi

Villa Björkebo sa...

...eller vaxduk. Superbra på barn rum...bara att torka av eller byta eller måla senare...

Felix sa...

Jo, det är Perstorpskiva. Den är formgiven av Sigvard Bernadotte och mönstret kallas Virrvarr. Gå in på biblioteket i Linde så ser du att de nya expeditionsdiskarna har den. Finns även med på utställningen om Sigvard Bernadottes design som pågår på Länsmuseet i Örebro. Tillverkas fortfarande alltså och är populär. Behåll som det är, eller måla möjligen det träfärgade på bordet, men INTE skivan. Perstorpsskivan är förresten mycket slitstark och tålig. Bara att torka av...

Hösthälsningar
Elisabet

Unknown sa...

Öh...blir så paff att Tiger vet hur diskarna ser ut på Biblioteket i Linde. =O

Hej förresten!

Tigers matte har så rätt så angående virrvarr och det är modernt numera så det förslår. Är skivan i okej skick skulle jag ha sparat men om den är sliten och repig är det ju inte kul.


Att måla på Perstorpsplattan går men blir aldrig riktigt bra om du frågar mig, speciellt inte som ni ska ha det som skrivbord till en liten flicka.

Någon har nämligen målat våra fönsterbrädor som varit i samma mtrl och det lossnar väldigt lätt om det kommer väta på.

Behåll virrvarr och måla i någon ljus grå ton är mitt tips.

Ha nu en kanonvecka och hoppas du hittar ditt vardagsrumsbord snart. Det är ju många auktioner på helgerna, du får väl reka lite vad som säljs och sen gå på auktion. =)

Kraaaaaam

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vad FINT skrivbord!!! Vilket fynd.

KRAM från Eva