söndag 10 oktober 2010

Snart...

...får vi springa till affären och köpa nr 13 av tidningen Lantliv!
Den 2 november släpps nästa nummer och däri min väns vackra hem som ett av fyra repotage om juliga hem där man kan få härlig inspiration i inredning och fint julpynt.
Hennes vackra dörrar är med i den senaste nr:et som ni ser på bilden.
Måste erkänna att jag är lite stolt å hennes vägnar ;) Kram på dig!, om du ser detta :)



Igår var jag och min vän mindi till Erikshjälpen och sen till ett loppis. Vi hittade lite smått och gott, bl a köpte jag en matta till dotterns rum som mina katter välkomnade. De älskar att busa på den så den ligger mest som en stor rul mitt på golvet.
Det roligaste fyndet var skrivbordslampan på bilden nedan, den fick jag för 20 kr, en äkta 70-talare. Funderar nu på om jag ska spraya den rosa eller vit. Fast den är ju ganska cool med orange färg oxå, denna beslutsångest! ;)


Idag åkte vi till Järle och grillade korv, på vandringen ner till grillplatsen så trampade jag i en riktig najsig lervälling. Alla skrattade gott åt mig för det var nära att jag satte mig i det oxå, det lutade nerför och jag hade en livsglad schäfer i koppel ;) Mindi tog kort på mina fina skor :)

Isch!


Det är ju så fint ute nu när trädkronorna lyser gula i solen.
I denna lilla stuga i Hammarby växte min sambos mormor upp. Den ägs inte längre av släkten.
Idag tog jag mod till mig och stannade till och hoppade ur bilen för att "intervjua" ägarna.
Det var en trevlig man i trädgården som berättade att han och hans sambo håller på att bygga ett nytt hus bredvid det lilla.

Han visade och berättade hur det kommer att se ut. Bl a så ska han bygga en gammeldags glasveranda på det nya huset, (Inte nå avis, inte;)

Än så länge så bygger han grunden. Jag sa att jag kommer säkert åka förbi sen igen för att se resultatet.
Det fick jag göra sa han och tillade att han har att göra ett tag till :)




Min lilla diva Signe har läkt bra sen hon blev steriliserad. Skönt :)

Ny vecka imorgon!

Kram Andi

2 kommentarer:

Unknown sa...

Självklart ska jag införskaffa Lantliv, det är min favvotidning och i perioder brukar jag prenumerera.

Härligt med stugan och du är inte bang inte som knallar dit och knackar på. ;-)

Du får väl knalla hit och knacka på med nästa gång du passerar Gammelbo. =)

Vi besökte en jätteloppis i Gagnef i helgen, den tar minst en timme att gå igenom och då har man ändå inte tid att titta på allt utan bara sveper med blicken.

Gjorde inga fynd utan det blev bara några småsaker vilket var bra för jag har nog med prylar redan.

Fina skor! *haha*

Kraaaaaaaaam

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vilken cool lampa du har fyndat! Jag hade behållit den orange men jag är en stor fan av just den färgen ;)

KRAM Eva