onsdag 29 september 2010

Nu ska jag byta bord...


... har tröttnat på det gulliga pelarbordet. Ville från början sänka bordsskivan, men vi gick bet på det. Vet inte vad de som hade bordet innan har gjort för det var omöjligt att få ner. Nu ska jag leta efter ett annat.



Min lilla Signe har steriliserat sig. Hon får INTE slicka på magen men det har ju inte varit så lätt, ibland så får kompisen Elis tag i snöret och så åker tratten av, Signe blir självklart nöjd.
Är lite orolig för jag pratade med en bekant som berättade om en katt som det inte alls slutade bra för. Hon hade fått infektion i operationsärret och gick inte att rädda :(



Såhär brukar Elis oxå ligga, lite mer bekvämt än på vinstället kan man tycka ;)


Kram Andi

4 kommentarer:

Felix sa...

Pelarbordet som är så snyggt! Om vi inte redan hade ett här hemma och ett på landet skulle jag vara spekulant...

Vilken härlig stil Elis har! Det såg betydligt skönare ut.

Kan du hålla katterna i olika rum så att inte Elis "hjälper" Signe med tratten? Men det kanske är svårt...

Hösthälsningar
Elisabet

lilla strandkulla sa...

Hej igen!! jag är oxå på jakt efter ett nytt bord!!!

Vill gärna ha ett med låda under eller kanske en hylla under.

<kram

Unknown sa...

Hallå där!

Visst är det kul att förnya sig ibland, även om jag tycker att bordet är fint. Jag har nämligen ett liknande som jag har på vänt i uthuset. Får se om det får plats i biblioteket när jag är klar med renovering där.

Oroa dig inte för katten, det måste vara mycket ovanligt att en katt dör av infektion i sår så där.

Jag har hört att katten är bra på att hålla sår rena själv. Vår Marwin fick i somras ett sår som var runt och stort med en diameter på ca 4 cm. Det var inte djupt men håret var ju bortslitet och man såg köttet.

Ingen panik tänkte jag och kollade såret varje dag, efter bara några dagar hade det minskat till hälften i storlek och ytterligare en vecka så var det borta helt.

Marwin fixade att själv hålla rent såret trots högsommarvärmen och kollar du Signe varje dag så behöver du nog knappast inte oroa dig.

Härlig kattsovbild förresten. =)

Kraaaaaaam

♥ cloudberrie ♥ sa...

Synd att jag inte bor närmare, då hade jag köpt bordet bums av dig - så fint!

En tratt kan inte vara lätt att ha, förstår att den inte är poppis men nödvändig :)

KRAM från Eva