torsdag 25 mars 2010

Mammas...



Det finns ett par saker hemma hos mamma som jag tycker är så fina. Först visar jag denna vackra gamla våg. Den kommer från farmor Anna och farfar Amandus, säkert har även de ärvt den en gång.
Jag flyttade lite på den när jag skulle fota och blev förvånad, visste inte att den var så tung! Men den är ju gjord av järn.


Afläs... medelst.... skrufven...

Jag älskar gammal skrift, det känns verkligen som svunnen tid när man läser :)







Den här söta kakburken är barndomsnostalgi för mig. Den har funnits hemma i bortåt 40 år, Mamma minns ej om hon har köpt eller fått den.
Den stod nere i matkällaren i många år men har fått en nyrenässans hemma hos mor numera ;)


En söt lite humla :)

Förkylningen har börjat bli bättre. Hoppas nu på en trevlig helg.

Önskar er som kikar in en oxå! :)


Kram Andi

5 kommentarer:

Mindi sa...

Du har fått det så-å fint här på bloggen. :)))

Stor kram
M I N D I

lilla strandkulla sa...

Hej,,hoppas ni blir friska snart;; visst är det speciellt med gamla saker. Väldigt fin våg! din blogg ser jättefin ut.. lite mer proffsig!!
Ha det!!!

Anonym sa...

Hej!

Måste bara säga att jag tycker den där vågen är helt underbar!
Jag har en liten "vågpassion", gillar det.

Hoppas du mår bättre o att du får en skön helg, o hoppas,hoppas vi ses på måndag!!

Kram A-K

Jennie sa...

halloj!
Hoppas ni mår bra. Gjorde ett inlägg förut men det verkar ha försvunnit! Mamma Mu har små skatter hemma hos sig ser jag! Fint med detaljbilder! På måndag ses vi!!! Det är evigheter sen...Trevlig helg!

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vad vacker våg!
vad fin din blogg är och dina fina foton kommer verkligen till sin rätt nu.

KRAM från Eva