torsdag 11 mars 2010

Hej!


Idag är jag hemma och är sjuk. Jag har ont i mina bihålor och huvud. Och så mår jag illa fram och tillbaka. Känns som nåt magförkylningsaktigt???

Det avlånga cremefärgade fatet på hyllan är ett loppisfynd, en Rörstrand.
Hyllan är från Erikshjälpen som jag har målat vit.



När jag låg i min säng i morse så tittade jag på mitt skåp som jag köpte för över ett år sedan på Erikshjälpen för 250 kronor. Jag har inte orkat ta itu med skåpet ännu, men nu börjar det snart bli dags känner jag. Funderar på att måla det vitt.



Gillar formen på skåpet, och så är det mycket användbart, just nu har jag allt från viktiga pärmar till min platttång och hårfön i den ;)



Ett tips på en tvål från Lisas parfym, (ett parfymeri i vår stad) som ska vara bra efter en dag i trädgården eller när man har lagat mat som ger kvar mindre trevliga dofter på händerna.
Den här ska min mamma få som älskar att påta i sin trädgård från tidig vår till senhösten :)



Häromveckan fick jag ett trevligt besök av en Vän och hennes lille son. De hade med sig dessa söta pärlhyacinter.
Min A sa när hon såg denna bild; Var är dom blommorna? Jag ääälskar dom! :)



Och inte nog med det, häromdagen kom min Vän mindi med en tulpanbukett för att muntra upp mig oxå :)
Lycka är att ha Vänner!



När A fyllde år så fick hon denna söta väska av mindi med familj :)
I helgen när vi var till Ikea så hade A med sig den.
När vi satt vid restaurangen och väntade på pappan som skulle komma med mat åt oss så klagade jag över torra läppar...

.
.. då säger A; Mamma du kan få låna av mig! :)
Ja, jisses, hon hade väl tre stycken läppglans med sig i sin lilla väska som jag kunde välja på :)
En som himla tur för mig ;)



Nöjd tjej som kunde vara till tjänst åt en mams i nöd ;)

Hoppas ni har haft en bra vecka!



Kram Andi

4 kommentarer:

Mindi sa...

Men sötaste lilla A... jag sitter här och ler nu. :) Så söt hon är och det är klart att hon har tänkt på att packa ned sina fina läppglans i sin lilla väska. :) Sötisen!!!

Krya på dig!!!!!!!

Kram från hon som börjar jobba om 2,5 timme men sen är ledig hela helgen i alla fall. ;)

Tigris Predikantan sa...

Tack för kommentar och hoppas du känner dig bättre!
Barn är bra att ha, nästan alltid *ler*!
:)

Anonym sa...

Hej vännen!

Hoppas att du känner dej bättre, solen kan ju hjälpa till, man blir så glad av den.
Gick en promenad innan jobbet idag och riktigt "sög" i mej sol, superskönt.
Ta och måla skåpet vitt, det kommer bli kanon!

Ha en bra helg o krya på dej, hoppas vi ses på måndag.
Kram A-K.

Anonym sa...

Tjingeling! <3
Det är bra när man kan låna grejor av varandra!! Söta Agnes!
Skåpet blir superfint vitt eller en svagt, svagt grå är inte heller helt fel!
Mkt kärlek och krya på dig kramar till dig!!
/ J <3