lördag 6 mars 2010

En Söndag


Häromdagen så handlade jag mig lite vardagslyx :) Jag har länge tänkt beställa detta diskmedel men inte fått tag på det. Nu fann jag den genom en annan blogg och skyndade mig att klicka hem en flaska från nätbutiken: agnes och nora
Det var ett trevligt bemötande och snabb leverans från dem, och i butiken fanns det mycket fint. Där kommer jag absolut bli kund snart igen :)

Sen tidigare har jag sköljmedel i samma märke som doftar ljuvligt.







Jag är en soldyrkare på senvintern, då det verkligen känns som solen fyller varje cell i kroppen med energi. Sen på sommaren så sitter jag hellre under ett parasoll.

Därav den otroligt kraftigt djuuuuuuuuuuuupa solbrännan jag får VARJE sommar ;)
Nej, jag är ljushyad och har alltid avundats de med mörk och fin solbränna :)




Min A har ärvt ett par gamla träskidor. De har stått länge i ett garage, behöver putsas upp lite och vallas, så går de nog bättre, idag så trampade hon mest omkring med dem :)





Det var roligare att skriva i snön istället :)








Mitt fredagsmys den här veckan bestod i att med en kompis gå och se en mysig biofilm på Filmstaden:
Trevligt att se en kärleksfilm där huvudrollsinnehavarna inte nödvändigtsvis är unga och smala. Det finns starka känslor hos oss andra också ;)

Meryl Streep är en favorit, jag tycker hon är så begåvad och vacker. Hon har ett stort register att spela utifrån så någon alltid kan känna igen sig i något i hennes skådespeleri tycker jag.
Efteråt blev det MacDonalds DriveIn, då vi förtjust analyserade filmen under tiden vi frossade. Ibland är sånt den bästa av kvalité :)

Idag bär det nog i mot Ikea, jag måste köpa persienner!
Ha det gott!




Kram Andi

4 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Vackra bilder och vacker tanke!
:)

Anonym sa...

Hej!
som vanligt toppenroligt att läsa dina nya inlägg och titta på fina bilder! Jag gillade strategin för den djuuuuuuuupa brännan , tänkte provan den! hahahaha!
I helgen har jag inte varit ute en sekund knappt. Vi har flyttat och inrett mormor& morfars nya lägenhet! Mkt glädje har det ändå gett mig!! Ses snart! stor kram!!!J <3

Mindi sa...

Åh så vackra kort!!!!!!!!!!!!
Det på ladan blev en riktig favorit! Så vackert! Jag klurar var det är du har varit och tagit dem????

Kumquats ska du testa... skär dem i tunna tunna skivor ( äts med skal) och ha dem i salladen. På mitt jobb ligger de i en burk ovanpå de färska kryddorna.

Kramis
M I N D I

Tigris Predikantan sa...

Du hittade till mig! *ler*
Den tur din syster hade på slutet hoppas jag också få!
:)