torsdag 1 oktober 2009

Nu har det kommit!


Beslutet! ;) Jag ska vitvaxa min gamla skänk som jag haft i 20 år! Jag köpte den på en antikaffär 1989 i Lindesberg. Efter tio år ungefär så hjälpte min mosters karl mig att sätta i glas i dörrarna så att det blev ett vitrinskåp. Min syster hade gjort det med sin skänk och jag var ju tvungen att härma henne ;) Jag vart i alla fall nöjd, har aldrig ångrat det. Men jag har ofta känt att jag skulle vilja ha lite färg på skåpet. Tycker det känns för mycket allmoge över den. En del säger att man inte FÅR måla ett avlutat skåp :) men jag vet att de finns många som GÖR det ;) Nu har mitt beslut mognat fram. Jag vitvaxar det så att det får en kritad look och så man ser träets ådror igenom, då har jag gått halva vägen tänker jag! Jag får en ljus nyans men mister inte träets charm! :)


Nu kan jag knappt vänta!!!


Kram Andi

2 kommentarer:

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vilket fint skåp du har! Spännade att se det sedan när du förnyat det med lite vit färg, tror det blir snyggt!

Du verkar vara så pysslig och gör det så fint hemma hos dig.

Kram från Eva

Mindi sa...

Det blev jätte fint!
Du är så duktig på sånt där och jag tror jag måste anlita dig. :)

Tack för gott fika i går. :)

Kramis
M I N D I