söndag 20 september 2009

Kålsoppa...

... bjöds det på hos oss i fredags. Vi hade den årliga höstmarknaden i staden och då är det tradition att äta det har jag hört ;) Det var i alla fall första gången jag gjort det och det var riktigt gott. Kanske skulle det smakat ännu bättre om det varit lite småkyligt ute men det vart i stället väldigt varmt den dagen.


Efter soppan så fick man Irish coffee eller om man ville, Baileys coffee :)

På lördagen åkte jag till Erikshjälpen och fyndade diverse. Det ska jag visa en annan dag.
Idag tog jag äntligen cykeln runt med min Wilma. Det gick bra. Vi stannade pch beundrade utsikten med jämna mellanrum så att Wilma inte skulle bli för trött. Hon är ju trots allt en otränad 64-åring i hundår.



Paus


... medans matte fotar så ligger jag här och trivs :)


När man kommer fram hit så får man ny luft känns det som!
Jag är ju inte den mest flitigaste brukaren av vår stads vackra slinga runt sjön så jag blir lika "bergtagen" när jag ser sjön från en annan vinkel varje gång jag tar mig runt. Här stod jag länge och testade olika inställningar på min nya kamera. Alla som gick förbi undrade väl om det var första gången jag var här :D


På bilden ser man kanske inte hur det verkligen stupar nerför här, nytt för mig var trappan som har byggts till.


Plötsligt träffade vi på Rosa :)


... och fler familjemedlemmar som åkt bil och promenerat en bit för att möta oss. Vi tittade på kossor och så fick Wilma åka bil resten av biten hem för hon hade blivit trött.


Rönnbären plockade jag efter vägen och dekorerade min nya ljusstake med som jag köpte på Erikshjälpen dagen innan.


Önskar dig en ny bra vecka!
Kram Andi



3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fiiiina bilder. :)
Det är vackert där runt sjön!!!!

Kålsoppan var jätte god!!!!!
Mums. :)~

Fnissar åt dig när du berättar att du står där och testar din nya kamera och folket nog tror att det är första gången du går runt sjön. ;) Hi-hi....

Ha en alldeles underbar vecka!

Kram
M I N D I

Anonym sa...

Halloj kompis!
Vilka bilder! Vilka vyer!
här vill jag verkligen fånga dagen!

Du kan med en otrolig känsla fånga hösten på bild!
Puss å kram skumbanan!

Jag önskar förståss dig med en ny bra vecka! / Jennie

Anonym sa...

Naturen är verkligen en kraftkälla, man blir lugn men får ändå ny energi tycker jag. Vad fint du gör med bilderna när de tonas ut sådär, jättesnyggt!
Kram Lotta