lördag 26 september 2009

Gråtit...


... så hela min hals vart blöt när jag tittade på filmen Marley & Me, http://www.youtube.com/watch?v=DDRhk1Z-GKM Bitterljuv film, jag kände igen mig "big time" i slutet på filmen.
Idag har jag besökt Erikshjälpen igen! Jag tänkte när jag stod i kassakön att jag i alla fall troligtvis bidrar med pengar till ett välgörande ändamål :) Idag blev det en tavla och en liten hylla. Sedan åkte vi till Kopparbergsmarknaden och i år var det riktigt varmt att gå där. Det blev lite munkar och choklad från Astrid Janssons chokladfabrik (?), tror jag den hette... är det någon som läser som hört talas om den? Jag har aldrig gjort det förut.



Kram-Andi

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har ni redan mumsat i er Cloettachokladen, haha.Aldrig hört om Astrid, hoppas den var god. Vi skulle köpa schweiziska mandlar, men det var obemannat och ingen dök upp fast vi stod en bra stund, snopet.Så det blev munkar för oss också, o en hel kasse bröd! Såg eran bil på Parkvägen...
Kram Lotta!

Anonym sa...

Den filmen är helt underbar och som du säger sååå sorglig!!! Jag kan tänka mig att du som hundägare känner igen dig i mycket!!!!

Förstår att det var varmt på marken, i vanliga fall så brukar det vara kallt och både mössa och vantar är på. ;) Fast jag har i och för sig inte varit på Kopparbergsmarken sedan L var 4 år då jag ju sa - Aldrig mer! ;)

Nej jag har inte hört talas om Astrid Janssons chokladfabrik, det är kanske någon som kallar sitt kök/hem det och sen säljer som det på marken... fniss, vad vet jag. ;)

Bamse kram
M I N D I

Anonym sa...

Nu har jag det rätta namnet! Augusta Janssons karamellfabrik! :) Hon öppnade butik i Sthlm i början på 1900-talet :)
/Andi

Trollmor sa...

Den filmen vill jag också se, får väl ladda med ett gosigt täcke och näsdukar.
Augusta Janssons karameller låter onekligen bekant, och så fick du mig sugen på choklad ;-)
Ha det gott,
kram Trollmor