tisdag 30 juni 2009

Saknar katt...


...något som vi hade mycket av en gång i tiden. Vi bodde på landet och i det gamla magasinet så fick en vildkatta ungar två gånger om året. Jag tror hon fick tre kullar i alla fall innan hon försvann. Alla katter behöll vi ju inte men några blev kvar. Vi hade aldrig fler än två huskatter kan man säga. Olyckligtvis vart de påkörda en efter en då vi bodde så nära en landsväg och bilarna körde mer än 70 km/tim som var den högst tillåtna. Jag grät "blod" när de blev påkörda. Sen blev det hund istället. Ville inte fästa mig mer vid någon katt då jag visste att de inte skulle förbli kvar.
Men nån gång så ska jag skaffa katt igen, kanske när jag blir en gammal gumma och bor i en liten stuga nånstans ;) Min sambo verkar egentligen gilla katt bättre än hund också :) Det kan man se på bilden som Mindi tagit när han pratar med deras ungkatt som är sååååå fin :)

5 kommentarer:

Mindi sa...

Hi.hi... så söta de är. ;)
Ja din kära sambo gillar allt katter och de gillar ju honom också. ;)

Jag minns alla era fina katter och hur vi gick där ute i magasinet och letade efter de små kissarna... Jag minns er svarta vildkatt-mamma. :)

Nu är det varmt... vi bytte precis sängkläder och jag höll nästan på att svimma där i sovrummet, stack då ut huvudet genom fönstret i hopp om att kunna få andas lite frisk luft... trodde jag ja. ;) Det var precis som att köra in huvudet i en bastu.

Kramis
M I N D I

Anonym sa...

Godmorgon Kompis!Hoppas allt är bra, min nya morgonrutin håller i sig! ;)HÖr av mig under dagen! Kraaaam J<3

Mormor S sa...

Visst var det roligt att jag vann Apoliva produkter. Apoliva finns på apoteket och det är bra produkter till lagom pris.

Vilken fin hund ni har. Jag visste inte att ni hade en schäfer.

Jag håller med dig. Det är svårt att bo nära en väg med katter. De går ju som de vill och det är lätt gjort att dom blir överkörda och det är inte roligt.

Hoppas ni har det bra i värmen Jag tycker nog att det är lite för varmt.

kram från Siv

♥ cloudberrie ♥ sa...

Mysigt foto!
Du hade många fina foton i bloggen nu, du har blick för att fånga det vackra.

Visst är det varmt och skönt nu! Jag bara njuter!

KRAM från Eva

ps vad fin din swap är!

Trollmor sa...

Katter är ena mysiga små vänner, man har det så gott när de ligger i famnen och spinner. Du får se fram emot det när du sitter i en knarrig gungstol sen ;-)
Vi har grannkatter runt varje hörn av huset, varav tre kattungar :-)
Ser att du har en jämnårig hunddam, hon verkar förnuftig som svalkar sig i värmen. Här finnes bara en badkruka till Varg.
Kram Trollmor