tisdag 16 juni 2009

Ord som försvinner...




Det var en allmänt livlig stämning i vår bil när vi parkerat och sambon var påväg in i en affär för att handla. Jag skulle sitta kvar och dottern ville följa med sin pappa, varpå jag säger till henne; "Ja men då måste du lyda pappa! Dottern svarar; "Jaa!", och hoppar ur bilen. Plötsligt öppnas dörren vid mig, (jag satt i baksätet) och där står hon igen och frågar ; "Vad betyder lyda?"


Jag hade faktiskt använt ett ord som jag aldrig sagt till henne förut :)


Visst vill jag att hon ska göra som jag säger men då säger jag oftast att; "Du måste lyssna". Lustigt hur vissa ord lämnas för att ersättas av något mer positivt. Bra tycker jag!
Kramis

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, den är så charmig, den episoden! Jag har ju som sagt skaffat mig en ny morgonrutin- att läsa Andis plock efter allehanda. Det verkar bli en kvällsrutin oxå!:) Det är så roligt att läsa vad du skriver. Fin bild på Agnes!
Kram J<3

Mindi sa...

Sötisen då. :)

Du skriver väl upp allt sånt där i en bok? Det är så himla roligt (för både stor och liten) att gå tillbaka och läsa alla sånna där roliga saker de har sagt. :) Jag läste faktiskt lilla tjejens bok i går. :)

Sen kom jag på att jag ju faktiskt varit i Danmark en gång till.. på 90 talet var jag ju till KÖPENHAMN. Jätte mysigt! :)

Kramis
M I N D I

Anonym sa...

Tittar in för att kika vilka som är med i MINDIs swap! Ska bli spännande att se vem man får ifrån, och vad som är i.

Söt flicka du har!!