onsdag 15 februari 2012

Det bidde...

... nästan ett litet inredningsrepotage hos J här på bloggen :) Här kommer det nämligen lite fler bilder från hennes fina hem som hon tagit och som jag har fått låna.
Håll till godo :)







Idag har jag skrivit och läst, och även hunnit besökt tandis. Inga hål men väl tandsten som jag ska få ta bort nästa vecka. Frågade tandläkaren vad tandsten beror på, det är visst mineraler i saliven som förkalkar sig om jag uppfattade honom rätt.


Kom alltid ihåg att:
Borsta med eltandborste/tandborste
Använda tandtråd
och
Fluxa, (skölja med fluor)
om du vill ha
kvar dina
tänder ;)

Skönt att ha fått en ordentlig undersökning i alla fall, även om man lätt drar sig för tandläkarbesök ;)


Tänkte även hinna med att köpa knoppar idag till A:s nya garderob.



Kram Kram

2 kommentarer:

Unknown sa...

Så vackert din vän har hemma hos sig och vilka snygga fönster, det är annat än 50-talsfönstren i vår kåk.

Tandläkar'n vill jag inte bli påmind om. *huuu* Har inte varit där på många år och jag vet att jag har en lagning eller något som lossnat och att där blivit hål nu. Tandstenen ska vi väl inte prata om, jag har alltid tandsten.

Det braiga är att de som ofta har tandsten får inte så lätt karies och jag har sällan hål, förutom när jag är dum och undviker käftis när jag tappar lagningar.

Kraaaaaam

Anonym sa...

Skönt att höra att du slapp laga något, och helt rätt råd där om skötseln av gaddarna.
Underbara bilder från morgon promenad och J's hem.
Jag och Axel fick en liknande morgon i måndags. Han vaknade kvart i fyra! Vi han både läsa bok, käka mysfrulle och slappa.
Ha det gott/ Linda i Villa Björkebo