tisdag 28 februari 2012

Apropå Albus Dumbledore





Detta visste inte jag, att Dumbledore spelades av två olika personer i Harry Potter filmerna! I de två första var det mr Richard Harris i vänster kolumnbild ovan som gestaltade professorn och i de resterande, mr Michael Gambon till höger i bild. Jag som brukar har sylvass koll på människors utseende, även om de är i maskerade ;)
Richard Harris gick bort 2002 och ersattes då av Michael Gambon.
Bilden på Richard Harris är otroligt vacker tycker jag, man ser inte hela bilden här men han håller sina händer över pannan litegrann. Ett riktigt proffsfoto.
(Bilderna är hämtade från nätet såklart)

Hm, det här får ta sin tid att smälta. Jag kanske måste titta lite på filmerna igen....
En liten nördvarning fick ni där på mig men jag är mycket noga med mina skådespelare ;)


Tjing!

1 kommentar:

Unknown sa...

Haha...en filmnörd på min ära! ;-)

Jag är tvärt emot dig helt hopplös på att komma ihåg utseenden och namn på folk, är jag på fest och presenteras för någon går det rakt in genom ena örat och ut genom andra.

Själv jublar jag lite för Viasat ska visa Avatar i morgon och den har jag länge velat se, annars är jag ingen filmmänniska. Jag ser de stora filmerna först när de når mig hemma i vardagsrummet.

Har läst någon Harry Potter med de äldre barnen när de var små i alla fall och sett lite i någon film.

Kraaaaaaam