onsdag 17 februari 2010

Onsdag


Idag vill jag visa lite fynd jag gjort för en tid sen. Dessa underbara skridskor fann jag på Erikshjälpen för 40:-.
Nu mina kära kollegor kan jag följa med på skridskoåkningen på torsdagar ;D

De har tillverkats av C.W Dahlgren, Eskilstuna. Även känd för knivtillverkning.
Hittade på nätet ett gammalt protokoll från ett sammanträde som stadsfullmäktige i Eskilstuna stad höll år 1888 den 9 februari.
Där kan man läsa att Herr Dahlgren pliktades på 2 Kronor för uteblifvande av dagens sammanträde :)
Jag gissar att ledamot Dahlgren inte hade tid utan var ute på någon fin sjö och åkte skridskor ;D



Vill visa min fina zinkbytta/hink. Den fick jag av min bror och svägerska då jag fyllde trettioTio ;) Jag har inte pyntat den utan den har fått tjäna som förvaringshink än så länge.



Fyndat på Erikshjälpen, har provat dem båda och de funkade så bra så. Sen så tycker jag att de är dekorativa förstås.



Den här pärlan hittade jag på en loppis i höstas. Har inte gjort något med den, tycker faktiskt om den som den är. Det är gips och några bitar har fallit bort men det ska nog gå att fixa på något sätt.



Om man inte har såhär stora ögon med en nästan obefintlig näsa och vrålstora läppar..., får man vara med ändå? Duger man ändå? Kan man vara fin ändå?
Jag är INTE en genuspedagog eller så men ibland tycker jag att det sticker i mig när man ser dessa dockor och barnen leker med dem. Hoppas de förstår att det just bara är dockor och inte något som de måste leva upp till utseendemässigt.

Något som däremot inte är lätt att få en liten att förstå är att ta det lilla lugna när man har luftrörskatarr.
Min flicka hostar och hostar så hon har fått ont i revbenet på ena sidan. Jag försöker locka henne att sitta lugnt med sköna kuddar och lite gott med en film och vila rösten men det tar inte lång stund förens det kommer hund som "vovvsar" eller en bebis som kryper längs golvet och säger "Gege", och efter det kommer en ny hostattack som heter duga! :(
Leken är livsviktig för barn, det må jag verkligen säga ;)
Ha det gott!

Kram Andi

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!

Vilka superfina saker du har fyndat, skridskorna är så charmiga!! Kul m husvisning, man blir ju så inspirerad när man kommer iväg o ser en massa möjligheter. Men det tar tid att rusta...:)
Krya på er!
Kram A-K

Mindi sa...

30? Host-host. ;)

Så fina saker du fyndar! Och det passar ju såå fint där hemma hos er. :)

Lilla sötisen då.... man måste vila när man är sjuk. Åtminstonde lite ibland. ;)

Ja Bratz dockorna har ett lustigt utseende men jag hoppas och tror att de små förstår att det bara är dockor!!!!

Stor kram
M I N D I

Anonym sa...

Ja, vilka härliga grejer du hittar jämnt! Och vilka underbara kort du tar!!!
Har provat kakreceptet nu eftersom vi har haft kalas i v och de är jättegoda!
Sjuka barn och man även här, går bara o väntar på min tur...
Krya på er och stor kram P

Anonym sa...

Tjingeling i ert trevliga hem!!

Du är sååå välkommen att följa med på skridskoåkningen MEN då måste jag följa med och se på när du ger dig ut på skrillorna!
Hoppas Agnes kryar på sig snart så du kan komma och hjälpa oss hålla ställningarna på Trollis!
We miss you!
Kramar J <3