söndag 14 februari 2010

Kalas...


I helgen hade tösen sitt lilla kalas med sina kusiner och sin kompis som hon haft sedan hon var nyfödd.
Jag väntar så länge jag kan med stora barnkalas, så länge hon inte frågar efter dem. Tids nog så börjar hon nog önska dem :)

Är det någon mer som drabbats av en knockande trötthet? Jag går nästan som i koma. Måste nog vara solbrist eller c-vitaminbrist. Inte är det sömnbrist i alla fall då jag sover som en bebis varje natt.

Idag var vi på en liten husvisning. Ett litet gulligt torp som var i det minsta laget men så himla mysigt. Köket hade potential, jag kände direkt hur jag skulle göra med det. Måla panelen vit, ta fram det gamla trägolvet. Putsa om muren och kåpan ovanför vedspisen. Och sen inreda med gammeldags bonnig stil med stänk av lite romantik här och där. Inte för mycket, bara så det
märks lite sådär... :) Sen så var det så underbart utanför i solen, man ville bara sätta sig ner på verandatrappan med en kopp kaffe i handen och njuta. Perfekt väder i dag för husvisning :)

*Suck*

Sambon verkade inte lika impad, men han vet ju hur jag funkar... "Jodu, efter en vecka så ska du ha det stommrent och sen så börjar det!", sa han.
Hm, ja, ja... jag påstår ju att jag vill ta det lugnt och inte rusta så mycket nästa gång vi köper hus... men man kan väl få måla lite bara... och fixa lite golv... och fixa lite här och lite där... ;)

Nä... vi ska nog avvakta lite med husköp i alla fall.
Hoppas ni haft en skön söndag i solen!



Kram Andi

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken söt tårta. :)


Stor kram
M I N D I