måndag 16 april 2012

~Byta miljö~

Vi har precis börjat att flytta ut på landet, ska bli så himla skönt! Jag har saknat naturen in på knuten känner jag när jag är där. Känns som om blodtrycket sjunker på mig och jag får luft. Jag är nog en skogsmulle i alla fall. Det är 7 år sedan vi flyttade in till stan.



Den fina kammarljusstaken har alltså fått en ny utsikt. Mycket rådjur och tranor att titta på. Det märks att vi inte har hund för då skulle de väl inte visa sig. 
Ljusstaken köpte jag av en god vän men jag har ännu inte fixat ett ljus till den. Det ska vara ett stort ljus, jag ska ta mig i kragen och köpa ett imorgon.


Lite spartanskt inrett än sålänge i huset, ingen duk och inga gardiner ;) Ville fånga det underbara vårkvällsljuset utanför.


Gókväll!

7 kommentarer:

Felix sa...

Så spännande med flytt till hus på landet! Nu blir jag nyfiken vart du flyttar... Förut har du ju i alla fall haft underbar utsikt över Lindesjön, men jag förstår att hus på landet lockar. Det är något särskilt med att bo på landet. Man följer årstidernas växlingar på ett annat sätt.

Lycka till med flytt och huset!

Förstår att du saknar er hund. Ledsamt med familjemedlemmar som inte längre finns kvar.

Vårhälsningar
Elisabet

Anonym sa...

Hej på dig. oh vad mysigt det ser ut. Gardiner ska det va nödvändigt ser bra ut som det är. ringer någon dag. Kramar N

Unknown sa...

Oj här händer grejor minsann...har ni flyttat eller? ;-)

vart? nära Gammelbo?

Skönt med lite spartanskt ett tag tills man vet hur man vill ha, jag tillhör inte typen som sätter upp gardiner det första jag gör för att det ska se bebott ut.

Tråkigt med Wilma, förstår att ni saknar henne och att det blivit tomt.

Här i G-bo snöar det utav bara den just nu och jag som måste in till Lindeskolan på utvecklingssamtal till lunch. *suck*

Hoppas vi kan ta och fika någon dag, jag är lite bloggtrött just nu och tillbringar inte så mycket tid framför datorn. Det betyder dock inte att jag är för upptagen för att fika. =)

Stoooor kram från mig!

Anonym sa...

men hallå där,flyttat? här går det undan!!!
hoppas ni kommer trivas!
kram madde

Anonym sa...

Näjmen, drar ni ifrån stan?
Härligt med landet igen! :)
Det är fint med luftigt och spartanskt!
Hoppas du och dedina mår bra. Jag tänker ofta på dig, hoppas du känner det!!
Kommer gärna och hälsar på dig!
Tusen kramar!
J<3

Anonym sa...

Ni bor så-å fint nu!!

Kram kram
M I N D I

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vad fint det ser ut i ert nya hem!

Jag förstår att du saknar er hund, jag beklagar verkligen sorgen!

Hoppas att du får en fin helg i solen!

KRAM från Eva