måndag 19 mars 2012

*Tal x 3 denna vecka*

Imorgon får ni hålla tummarna, då har jag två tal att göra vid samma tillfälle. Det är ett uppsamlingstillfälle för de som inte kunnat närvara på de obligatoriska tillfällena. Tur att det finns, men *gulp* för att memorera två tal till samma gång.
Det ena talet är ett Argumenterande tal, jag ska argumentera för att cykla mera. Jag ska ha ett engagerat actio och målgruppen ska vara för studenter. Vi har blivit tilldelade teser och målgrupper denna gång. I det andra talet så ska jag argumentera för att höja åldersgränsen till att köpa tobak ur ett ekonomiskt perspektiv, också tilldelat.
Jag tycker det är roligast att skriva tal och tala, och mindre roligt att skriva pm. Hm.

Sedan är det tal igen på torsdag, det blir det sista för delkurs 1 som pågått i 10 veckor redan. Och det är ett Övertygande tal. Kanske lägger upp mitt tal här om någon dag som handlar om något som jag själv är helt övertygad om! ;)


Idag sken solen så behagligt i vardagsrummet.


*Kram* 

4 kommentarer:

Unknown sa...

Du kommer att klara dig galant tror jag =)

Du får göra som en kompis till mig gjorde, hon övade på sin son som då gick i mellanstadiet. Gissa om han var ointresserad av det hon höll föredrag om. *hihi*

Kraaaaaaaaam

Min Skattkammare sa...

Håller tummarna så de vitnar! Det låter som tuffa utmaningar du jobbar med. Jag har inte snappat upp vad det gäller?
Tack för din gulliga kommentar! Jag ska försöka få till denna bok så det blir sluttjatat på min blogg nån gång. ;o)
Kram på dig!
Kicki

Anonym sa...

Det fixar du lätt som en plätt.
Kram. Nina

Linda, Fröken S sa...

Vad roligt det låter med tal! Hur går det för dig?

Jag tror du klarar det galant!