tisdag 6 mars 2012

Nostalgi...

... sitter och tittar på bilder från sommaren 2007. Då bodde vi i hus och Wilma, vår hund, var piggelin och busig. Här är våra vänners dotter på besök. Jag fylls av saknad när jag ser bilden, sommar, gräsmatta, blommor, goa ungar och glad hund :)


"Gäzp, jag vill ta bollen!"


Och så mina vänner, vi käkade skaldjurspaj och drack rosé i solnedgången. Det var nog sist vi var tillsammans samtidigt. Vad viktigt det är med "homies", de vet vem man är, vem man var och troligtvis hur man kommer att bli ;)
  

Sista åren har nog livet runnit på väldigt fort. Men det sägs ju att det gör så ju äldre man blir. Jag tycker i alla fall att det känns bättre och bättre av att bli äldre. Jag börjar släppa vad (jag tror) andra tycker om mig. Det är ok att inte veta allt eller kunna allt. Jag törs fråga när jag inte förstår. Ibland är det jag som vet något istället, vi har alla olika kunskaper. Eller hur?  

Nu måste jag nog avsluta mina nostalgiska funderingar och tänka på morgondagen. Det ska bli plugg hela dagen i skolan.
Ville ni veta vad jag och min klasskompis ska hålla ett lovtal om på fredag? Jo, en; 
mp3-spelare
Jojjomänn! Vi har redan nystat fram väldigt mycket braiga saker :D
Sen gäller det att göra talet efter retorikens alla regler.
Men kul är det!



~Sov gott~

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ojojoj...här har det sprutats ut inlägg igen. ;-)

Det är härligt med hus på sommaren, mindre härligt på vintern när det ska skottas.

Härligt att du gillar att åldras, själv är jag i någon sorts panik över att allt går så fort och att jag inte hinner med att leva. De senaste åren har ålderstecknen blivit så tydliga att man inte bara kan ignorera, fast det är utseendet som är det viktiga utan åldern.

Jag kan gärna se ut som jag gör om jag får ett tiotal år extra så jag hinner allt jag vill göra.

Äh nu blev det djupt, allt det där är ju ändå inget man kan påverka. =)

Kraaaaaaaaam

♥ cloudberrie ♥ sa...

Ja visst är det ganska skönt att bli äldre, man behöver inte fundera lika mycket. Man är mer säker på vad man vill och det är skönt tycker jag :)

Du har så många fina foton i din blogg!

KRAM från Eva