måndag 12 september 2011

Pannkaka på en måndag...

... blev det idag. Så nu sitter jag med stinn mage, vetemjölet jäser väl därinne ;) Köpte nya kuddar på Ikea för ett litet tag sedan, passade bra i min soffa.
Saknar sommaren lite, den gick så fort. Fast som jag sagt så älskar jag hösten, den känns fräsch och lugn på något vis. Här sitter min lilla "pige" med en liten strut karameller i gamla Linköping.
Idag köpte jag den stora soppskålen på lågprisvaruhuset Mejk här i stan. Hade ju några små skålar och vart glatt överraskad när jag hittade den stora.
The Lion sleeps tonight ;) Igår var vi och hälsade på ett riktigt lejon i Parken Zoo i Eskilstuna. Våra vänner Mindi med familj var med och de fick se när lejonet stod på bakbenen och krafsade på fönstret som skillde dem åt. Mindi hann filma det och det var maffigt :) Han var väl 3 meter hög säkert och hade tassar stora som dasslock :)
Önskar alla en fin vecka!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hejsan!

Värst vad du har hunnit med mycket. =)

Själv har jag varit hos Linda och klippt/tonat mig i dag och sen efter lunch med henne så blev det en tur till Gummorna i Nora för att hämta en klänning.

Trodde faktiskt ni varit i Nora när jag såg bilden men läste att ni varit i Gamla Linköping.

Jag har faktiskt varit där en gång jag med, det är jättemysigt och inte så stort. Vi handlade godis på CLoettabutiken så klart. *hihi*

Min äldsta son Sebbe har börjat plugga där men har inget boende än så han sover på soffan hos en kompis. När han fått nånstans att bo ska mamma åka ner och hjälpa honom fixa till och göra det mysigt, han bad mig faktiskt vilket gjorde mig kanonglad.

Hoppas allt är bra med er för övrigt och att ni inte blåser bort när det blir Lindemarken på fredag.

Kraaaaaaaaaaam

Trollmor sa...

Vad mysigt du ordnar till det hemma.
Gillade köksbilden med den gamla lådan.
Vi tänkte också åka till G:a Linköping, men som du skriver sommaren gick så fort.
Nu får vi njuta höst istället :)
Kram Trollmor

Mindi sa...

Vilka FINA bilder. :) Alltid lika fint och mysigt hemma hos er. ♥

Ja det var roligt i Parken Zoo och det bästa var ju att det inte kostade oss ett öre. ;) *nästan inte ett öre i alla fall*

Ja sommaren gick så himla fort... var tog den vägen???

Stor kram
M I N D I