söndag 4 september 2011

Miss i nassa...

... och jag börjar blogga ;) Idag har jag äntligen fixat till lite i mitt "tv-rum". Köpte ett par nya kuddar från Ikea som passar väldigt bra i min svarta soffa. Men jag visar dem en annan dag för det är svårt att fota på kvällen. Istället visar jag lite "pynt" ifrån köket. Jag hittade en gammal låda hos pappa som jag gillade för snart ett år sedan. Han hade allt möjligt bröte i den, mest spik tror jag. Den tog jag hem för snart ett år sen, men nu kom den upp ur källarförrådet tillsammans med två gamla mjölkflaskor.
Det värsta är ju att dottern hittade ju också saker som jag burit ner för att senare avlägsna helt, som hon vill återanvända :/ "Ja va bra!,vi hittar saker både du och jag som vi upptäckt på nytt, det är det braiga i att ställa undan och ta fram igen", sa jag väldigt äppelkäckt och snusförnuftigt ;)
På bilden motade jag ut henne i kornåkern för att ta ett kort, det var ju så fint på fältet ;)
Min goa vovva som är 11,5 år. Lite stel nu så man får lyfta lite när man ska in i bilen nuförtiden.
På ett bakluckeloppis i stan i sommar köpte jag dessa rådjurshorn, tyckte de va lite coola. Ljusstakarna fyndade jag i Söderbärke på en loppisturné.
Hoppas ni har haft en fin lördag :)
Imorgon ska jag försöka baka cupcakes :)~ Det vankas kaffegäster...
*Kramar*

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej vännen!

Long time - no seen. Jag har haft sommarlov från bloggen men nu är jag i gång igen, sen har jag haft datorhaveri så alla mina blogglänkar är borta.

Men nu börjar jag få ordning på eländet igen. =)

Du har vackra bilder som vanligt. Jag har faktiskt varit på Sandvik Coromant, där din låda kommer ifrån.

Här är fullt upp och värre lär det bli, katten klämde ur sig 6 kattungar i går. Det räckte tydligen inte med kullen på 3 vi hade tidigare i sommar.

Men sen blir det kastrering, definitivt. Då har vi endast en hona som kan få barn och hon har inte haft kattungar på 2 år.

Hoppas du har haft det härligt i helgen!

Kraaaaaaaaam

Mindi sa...

Vilka jätte vackra foton!!!!

Stor varm kram
M I N D I