söndag 2 januari 2011

God Fortsättning!


Jag har blivit intresserad av kaffe :)
Har iofs druckit det sedan jag var i USA -98, koffeinbegäret smög sig på när jag drack goda kaffedrinkar, sen när jag kom hem så började jag smådricka vanligt kaffe. Det kanske var rätt sent åldersmässigt, jag var 28år.


Jag fick en espressokanna, kaffe och kaffelattemjölk av syster i födelsedagspresent. Precis vad jag ville ha! Men det följde inte med någon bruksanvisning(!) Har labbat lite hit och dit men är det nån som VET hur mycket kaffe förhållande till vatten man ska ha?


När jag fyllde 40 förra året så fick jag en perculatorkanna. Det är riktigt gott men ack så omständigt att diska alla delar! Kanske en vanesak.
Tyvärr så gillar sambon bara vanligt bryggkaffe, så det blir inte så ofta perculatorkaffe. Men mer och mer.


Har aldrig förr tänkt så mycket på riktigt gott kaffe, men när jag var med syrran på espressohouse så kände jag verkligen vad en riktigt god kaffelatte gör skillnad :)~



Man kanske skulle utbilda sig till en Barista? ;)



Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

God fortsättning på er oxå!

Barista låter som ett lagom ansträngande jobb så här i vintertider. Men du vet ju att jag tycker du äger på att vara förskollärare! You´re the best!

Vad fin sjalen var som du fick av arbetskamraterna!
Hoppas vi kan ses snart!'
Kramar J <3