onsdag 2 maj 2012

Tjingeling!

Vi fått smaka på riktig sommarvärme idag minsann, härligt!


Kul nu när jag får pynta lite med blommor ute. Det var riktigt längesen! Men jag tänker bara ha ett par urnor till, jag har inte lust att sköta för mycket. Det räcker med med det för naturen är vacker nog runt om!


Mina två katter lever ett helt nytt liv. Signe, den vita är mer ute än inne och den grå, Elis, har första tiden bara varit ute på natten. Men nu de senaste dagarna har även han tordas gå ut på dagen. Här ligger han under en gran och njuter i värmen.
Det finns en till katt här i uthusen som syns lite ibland, jag har funderat lite på hur det ska gå. Och ikväll så hörde jag att det blev slagsmål på verandan mellan Elis och den främmande katten. Det gick bra för nu kom han in och är hel i alla fall.


Ha det gott!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Åh visst är det härligt att bo på landet den här årstiden!? =)

Kan inte annat än skratta åt dig, du behöver inte oroa dig att jag tror du tycker att jag sitter för mycket framför datorn. Du kan ju omöjligt veta hur mycket tid som spenderas där. ;)

Jag sitter inga långa stunder utan snarare mikropauser ibland för att vila ryggen när jag håller på här hemma.

Vad fint det blir när ni grejar i nya huset och framför allt, vilket underbart köksskåp.

Du behöver nog inte oroa dig för katterna, de gör nog upp sins emellan om revir och lite slagsmål får man nog räkna med. Min älskade gamla Tudde (RIP) han hade revor i öronen så där som kossor hade för tiden när de var märkta utan lapparna. *ler*

Jag är in till Linde rätt ofta, alltifrån 2 - 5 gånger i veckan blir det nog när man ska hämta barn och handla mm. Vore kul om vi fick till någon träff snart.

Nu ska jag njuta av det vackra vädret i dag för Musen har inget dagis så vi är hemma båda två. Det ryktas om snö i morgon men det har jag svårt att tro för här är grönt och fint och man börjar se björklöven på träden.

Jättekram från Gammelbo!

Anonym sa...

Hej! Vilka härliga bilder´.
Kram N <3