måndag 14 november 2011

~*Liten Adventsgran*~

Photobucket

... har jag plockat in, jag tycker fortfarande de är söta och lagom nu innan advent :)
Har bundit ett par lingonkransar som pryder mitt vitrinskåp och nu känner jag för att göra fler och större. Men vet inte om mitt tålamod kommer att palla ;D

Hemma med en snorig liten idag. Vi har pysslat lite, bl a sytt en pepparkaksgumma. Men mamman som har tålamod minus 10, stack sig djupt i fingret. Klantigt men är man som jag, som tror att allt redan är dömt att misslyckas innan jag ens provat så blir det gärna en självuppfyllande profetia ;)

"Mamma!", ropade jag när jag försökte sy, då säger dottern; "Säg istället; Kan du hjälpa mig?, så hjälper jag dig vet du".....
Känns tryggt att veta att min dotter inte verkar ta efter det dåliga självförtroendet ;)

Ljus på en bricka, så vackert och enkelt, så hade min vän N hemma och jag var tvungen att prova :) Hon har för övrigt så himla fint och mysigt hemma hos sig så jag måste nog fråga om jag får visa lite bilder här från hennes place, *blink blink* N :)

*Kram*

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken gullig gran du skaffat, det lutar åt att det är dags för mig att införskaffa en liten gran med. Jag tror jag skjuter upp det till helgen då jag planerar att leta fram adventssakerna och kolla läget.

Pyssel med barn är mysigt.

Kraaaaaaaam

Goa sa...

hej kära du! Tack för din kommentar..:)

Japp, det är undertyget som nu är klädseln. När det är så gamla möbler, brukar det vara sånt tyg under. Om man har tur..:))

Ha det bäst!

Kram//Goa