fredag 4 november 2011

Cyklamen

Photobucket

Så grått och trist väder det är, alldeles jämngrått ute, ingen skillnad på förmiddag och eftermiddag. Men lite mys när man promenerar med hunden, hon gillar att gå i lövhögar, men nu börjar de försvinna. Det är några kufar som åker omkring på ett fordon med en lövdammsugare och suger upp dem  ;)

Köpte ett par vita cyklamen häromdagen för endast 29.90 :- styck! Billigt tyckte jag. (På Ica i Frövi om någon undrar ;)
När jag skulle vattna dem i morse ringde något i mitt huvud,-"Vattna på fat"! Tror det är mor som sagt det till mig nån gång. Så jag gjorde det och gick sen och googlade lite om cyklamen. Ja se där!, jag hade, (eller mor), rätt. Man ska vattna dem på fat! :) Här kan ni läsa lite mer intressant om dem!

Vi får mysa med tända ljus och pepparkakor hörni! :)

Kram på er!

1 kommentar:

lilla strandkulla sa...

Ja nu tänder vi ljus o kurar skymmning inne...det blir ju knappt ljust ute på dagen om inte lilla solen vill titta fram!!! ha det bra!! Fint med Cyklamen o vilket bra pris... KRAM